Lunch, hundträning och uteritt!

När man vill få vatten i en gryta att koka så underlättar det om man sätter på rätt platta först... (mej i ett nötskal)
.
Väntar som sagt på att vattnet till riset ska koka, sen blir det lite lunch... Innan det är dags att pinna ut till stallet igen och rida Lucky en sväng i skogen. Hoppas på bättre underlag idag och att jag kan rida på lite mer än sist. Hon behöver det om jag säger så! Men får nog skruva i broddarna ialla fall, lat som man är hade jag tänkt att jag skulle slippa det mer denna säsongen... Men det kan säkerligen ligga is kvar i skogen där solen inte har kommit åt ännu, himla dumt att chansa tycker jag!
.
Dumle och jag har varit nere vid Ridcentret och jobbat knopp och kropp.. Först en stunds lek med kompisen Alice, sen började vi med en ny övning som vi inte gjort innan. Jag ställer upp ett x antal koner (som man ökar allt eftersom för att göra det svårare) och under en av de konerna lägger jag godis. Sen ber jag honom söka och markera den kon som godisen ligger undan. Han får inte bara putta bort konen och ta för sej, nej han ska först markera rätt kon och sen flyttar jag den åt honom och ger honom godiset! Han fattade på en gång och tyckte leken var superkul.
Sen gick vi över till att jobba lite vanlig sök. Jag gömmer det han ska hitta och han får söka (i koppel) tills han hittar det jag gömt och ska få markera, efter det får han godis. Han är superivrig och blir helt till sej när han fattar att det är sök på gång... Studsar och skäller och har sej, supertaggad! Och han hittar rätt varje gång, utan speciellt mycket vägledning!
Något som vi inte har jgort speciellt mycket är personsök, får se till att tvinga ut sambon eller någon annan snäll medarbetare i skogen en dag och köra lite sånt. Tror han skulle gilla det också.
.
Nu sover han som en stock och förhoppningsvis kommer han inte bry sej något vidare om att jag sticker ut med hästen lite senare...
.
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0