Här händer det grejor...

Go kväll på er! Eftersom både kropp och hjärna går på sparlåga så kör vi utan några större krusiduller igång med gårdagens händelser...
.
Kom ut till stallet lagom för att hinna mocka och låta Dumle rasta av sej ordentligt. När stallet var färdigt tog jag in Lucky och gjorde henne iordning. Under tiden jag står och borstar kommer de andra som står i stallet med hästtransport, med en ny häst med sej... Jag går ner och bestämmer mej för att jobba i utepadocken med Lucky. Alldeles för underbart väder för att sitta inne i ett ridhus. Lucky var helt fantastisk, väldigt pigg, men lydig. Jobbade som en liten blå i galoppen och har börjat bli så stark... Var så himla nöjd efter passet, men det var en väldigt svettig Lucky och en nästan lika svettig matte som nöjda knatade upp till stallet efter passet...<3
.
Hann lagom ställa mej i duschen och göra mej iordning så kommer Tobbe hem, in till Jönköping, först A6, sen Eko (blev en hag-grimma + grimskaft till Pippi), efter att ha käkat på Max tog vi svängen förbi CityGross och handlade lite. Sen styrde vi kosan hemåt, väl hemma tog vi en liten promenad med Dumle och passade på att köra en liten träning, vilken han klarade med glans...=)
.
Idag har jag först morgonfodrat privatstallet och släppt ut dem. Såg Attack åka hem, hann inte säga hej till honom... Myshästen... Sen jobbat 8-11 och sen hem en snabbis, mocka och fixa käk till Lucky och gå en promenad på 45 min med henne (vilket hon uppskattade efter gårdagens hyfsat hårda träning)... Sen ner till RidCentret igen vid 14, plocka in alla hästarna, borsta alla hästarna och sen hålla ridlektioner i 3 h till 20.00. Efter det, ner till privatstallet och ta in Lucky och Mulle samtidigt som Dumle fick springa av sej lite. Sen in och dammsuga + torka av golven lite snabbt. Så nu sitter jag här och känner mej som en överkokt potatis och undrar om jag ska orka släpa mej ner för trappan och in i duschen innan Tobbe kommr hem eller om han ska få bära ner mej... För duscha det måste jag, har damm överallt efter att ha stått i utepadocken.
.
Hungrig är jag också, kom just på att jag endast levt på 3 mackor på hela dagen. Hmm... får kanske försöka äta lite innan jag duschar, så jag inte somnar ståendes och dränker mej själv... Kan ju faktiskt vara lite dumt...
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0