Guldhästar idag!

Nu har jag nästan 5 h egentid som jag bara kan slappa på innan hästarna ska in, rätt trött är jag nu...främst i huvudet.
Borde ta tag i lunchen, blir nog nåt snabblagat och enkelt idag, konstigt nog har jag inte blivit hungrig förrens nu, hade tänkt äta emellan hästarna, men eftersom jag inte kände av nån hunger körde jag på.
.
Min dag har sett ut enligt följande:
9.00 Gick ner till stallet igen och tog in Attack och kollade febern och allmäntillstånden då han har varit lite hängig.
Mockade hos Lucky och fixade kraftfoder, tog sen in henne och gjorde henne iordning. Ner till ridhuset för att träningspass, hon gick verkligen kanon idag, min lilla guldhäst! Pigg och lite taggad och ville bara jobba hela tiden!
.
När hon var utsläppt i hagen igen mockade jag hos Lillemannen Bus och tog sedan in honom. Borstade och väntade tills veterinären varit ute och kikat på Attack innan vi knatade ner till ridhuset. Jag jobbade honom på töm idag och han var superfin, så himla fin i mun och mjuk i sidorna. Han fattar snabbt vad man vill och försöker även om det är lite tungt. Men han orkade inte jättelänge idag, märktes att han kände av styrkepasset igår med alla tempoväxlingar. Så han fick jobba sammanlagt 35-40 min.
.
Plockade iordning i stallet och fixade det sista innan jag gick upp hit. Men tillräckligt med motion och frisk luft har jag väl fått idag ialla fall...=)
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0