Go förmidda!

Go förmiddag på er! Här har dagen varit igång ett tag, men jag latade mej lite imorse, gick inte upp förrens 07.20 och var nere i stallet 07.30. Morgonfodrade och rastade Dumle, sen upp och tog en kopp the! Strax blir det lunch, Tobbe står i köket och grejar för fullt...=) Han testar ett nytt recept (eget naturligtvis) och det blir säkert gott, som det alltid blir när han är i farten...<3
.
Lite halvpissigt väder idag också, men än sålänge har regnet hållt sej där det ska... Uppe i molnen! Temperaturen ligger på ca +5 och det har inte varit några minus inatt. Längtar tills imorgon, de har lovat sol och +13 grader! Och naturligtvis ska vi till Ödeshög och fixa med slutstädningen, så vi ska vara inne eller sitta i bilen största delen av dagen...=/
Men ska bli himla gött att få det avklarat, slipper man ha några trådar kvar i den hålan nåt mer!
.
Lucky skötte sej fint i ridhuset igår, jobbade henne lös. Tycker det är en skitbra metod för att lära känna sin häst och kunna upptäcka ev skador eller rörelsestörningar tidigt. För min egen del lär jag mej också mycket om hur jag ska rida hästen, hur den svarar på röstkommando och "tryck"... Sen är det ett jättebra sätt att träna kondition på!
.
Mötet kom igång lite sent igår, så vi var inte klara förrens efter 19 och ändå kändes det som om inte allt blev genomgånget. Och på torsdag är det dags igen, extra insatt årsmöte...
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0