En sån där dag...

Har haft en sån där underbart härlig dag som man aldrig vill ska ta slut... Fick först lite sovmorgon, sen gick jag upp och grejade lite i huset innan jag tog med mej Dumle och gick ner till stallet. Mockade och fixade foder och sen gick vi upp till huset, hämtade Knodden så han fick vara ute lite i solen (vilket han älskade)... Letade igenom mina gömmor och hittade faktiskt en hel del prylar som jag kan använda till Pippi.
Satt där i solen på gräsmattan och tyckte att livet var riktigt bra. Jag hann lagom färdigt när mamma, Stefan, Klara och hennes mamma kom. Stängde in katten och hunden och så gick vi ut till hagarna och kikade på hästarna. Det slutade med att det blir Lady som valdes (visste jag väl...;P), så efter provridning m.m. så bestämdes det att hon skall åka hem till min mamma under ett antal veckor i sommar som sommarhäst till Klara... De kommer bli supernöjda med henne, hon är ju så jäkla snäll...<3
.
När vi hade grejat klart med Lady blev det fika utanför ridcentret i solen, sen var det dags för hela gänget att åka hem.
Själv hämtade jag Dumle och pysslade en stund i stallet medans Lucky käkade lite lunchhö. När hon var klar släppte jag in Dumle i huset igen och tog i Lucky, gjorde henne iordning och tog en runda uppåt Rävåsen, blev en del trav och galopp, bl a en lång härlig galopp där man bara kan stå upp i lätt sits och låta henne rulla på och hon går totalt avspänd och bara frustar... Underbara häst...<3
Tillbaka i stallet var jag efter 1h och 15min, strechade henne och gav henne hennes päron, sen fick hon gå ut i hagen, hon hann inte mer än 3 meter innanför grinden innan hon vek ihop benen och la sej ner och rullade. Så nu är hon härligt lerinpackad hela hon...
.
Hämtade Dumle igen och pysslade lite i stallet en stund innan jag kände att det var dags att bege sej inåt en stund, blev sittandes här framför datorn och skulle väl tro att jag blir här tills det är dags att ta in alla busarna...
.
Förresten, mamma var världens snällaste som vanligt och stannade till på Hööks och plockade upp dessa två saker till mej (eller ja, till hästarna...;)
.
1. Till Pippi 2. Till Lucky
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0