Det är helg!

Idag senarelägger vi hela dagschemat.. Men är det helg så är det. Hunden väckte mej som vanligt innan sju, men jag fick ligga kvar i sängen ändå eftersom jag inte hade utsläppet. Gick dock upp tillsammans med Tobbe som började jobba 8.00, jag blir lätt lite rastlös och måste upp och göra någonting.
.
Strax inna nio orkade jag inte sitta still längre, så jag drog på mej ytterkläderna och tog med mej Dumle ner till stallet.
Medans Dumle och kompisen Alice lekte mockade jag och fixade foder. Passade på att byta vattnet ute i hagen till Lucky och Mulle Meck också. När jag kände mej färdig gick jag och lerhögen som påstår sej vara min hund upp till huset igen.
Baxade in lerhögen (som fortfarande hävdade att han var min hund) i badrummet och började spola av honom. Fatta att jag blev förvånad när det visade sej att under all skit fanns faktiskt Dumle... Han är expert på att skita ner sej den busen.
.
Idag blir det en skrittrunda eller en promenad för Lucky. Har inte bestämt mej för vad Lillemannen ska få göra idag.
Tar ju ett tag innan man får ett hum om hur mycket de orkar och så. Men han såg fasligt piggelin ut imorse när han grejade runt i boxen så jag tror inte jag behöver vara alltför försiktig.
.
Tänkte jag skulle vara duktig och äta lunch innan jag motionerar hästar idag, så hinner de käka lite innan också.
För Tobbe är det änne en lång sdag på jobbet, räknar inte honom hemma förrens 22.00 ikväll... Men imorgon är han äntligen ledig igen...=)
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0