Dagen och gårdagen...

Hmm.. undrar om skramlandet i köket betyder att det snart blir mat...? Är superhungrig, den sena frukosten jag käkade strax efter 12.00 stod man sej inte långt på.
.
Idag var jag duktig, klockan ringde 06.30, var uppe 06.45, nere i stallet till 7.00... Fodrade och släppte ut pållarna. Släppte ut Pippi först, sen Lucky och sist Mulle. Lucky fick rätt fram till Pippi och hälsade, bägge pep och sen var det bra med det... de gick till varsin hö-hög och började käka frulle. Mockade bägge tjejernas boxar lite snabbt, underbart att upptäcka att Pippi är lika renlig som Lucky och lägger all skit i en hög i ett hörn.
.
Hann lagom in och värma mej en stund innan det var dags att fortsätta ner till nästa stall och fodra och släppa ut och sedan mocka... Sen gick jag hem och käkade lite och vilade en timma innan det var dags att gå ner igen. Hade tänkt ta in tidigt, men eftersom vädret klarnade upp väntade vi en stund och gick sedan ner, tror ni inte att timmerbilen stod mitt på grusvägen och blockerade, att få in ponnyerna med den där var ju bara att glömma. Men nu skulle vi ju ändå börja med storhästarna, tror ni att de gick att få tag på med timmerbilen skramlandes på vägen... Nej! Så det var bara till att sätta sej i privatstallets sadelkammare och vänta tills han var färdig innan vi kunde börja ta in.
När alla pållarna var inne blev jag som vanligt kvar en stund och pratade lite och nu är jag hemma och tänkte käka lite innan jag går ner till finaste tjejerna Lucky och Pippi...<3
.
Gårdagen:
Fodrade och rastade hund på morgonen. Sen gick jag ner till RidCentret och städade undan efter mina lektioner tidigare i veckan. Vi bestämde att vi hämtar Pippi redan idag så jag, Eva-Lena (hon som äger RidCentret) och Micke (en anställd) lastade Vagabond och stack iväg. Kollade att allt var lugnt när han släpptes ihop med deras shettis och lastade sedan min lilla tjej och åkte hem med henne. Hon fick först gå ut i en liten rasthage och rulla sej och kika på omgivningarna, sen släppte vi in henne till Lucky och Mulle nån timma, ihopsläpper gick lugnt och fint, inga slagsmål... Lite småpipande och nåt viftande framben... Men snart gick de lugnt alla tre och pillade i hagen.
Fick hjälp att släppa in och kvällsfodrade. Gav inte Pippi allt hö, utan hon fick en tredjedel... Gick ner vid 22.00 igen och kollade till henne och då fick hon resten.
.
Ska försöka knäppa lite kort på Pippi idag så ni får lite mer aktuella kort, vädret har ju inte varit alltför trevligt innan idag och jag har inte direkt haft tiden heller. Men ska försöka nu i e.m.
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0