3 i 1

Nu har jag inte bloggat på två dagar igen... Fy på mej!
.
Det har väl inte hänt något superspännande iofs så det går rätt fort att ge er en resume...
.
Söndag:
Hade klubben här hopptävling, både för ponny och för stor häst. Jag fick stå och ta emot transporterna och kolla vacc. intyg i iskylan. Dagen flöt på bra och jag var hemma ca 12.30 igen. Kul att träffa på två bekantskaper från Gränna och Ängaskog också!
.
Väl hemma däckade jag i soffan i ett par timmar och snart var klockan så mycket att jag fick inse att någon ridning blir det inte, jag var för trött helt enkelt. Så Lucky fick långledigt!
.
Måndag:
Vi tog oss en liten tripp ner till Skillingaryd för att kika på lite bilar, den första var fin och gick bra i motor och låda, men gav ingen wow-känsla så vi strök den efter lite funderande. Nummer två provkörde vi inte ens, den visade sej inte alls leva upp till de krav som vi hade satt upp. Åter igen till Jönköping, upp till Holmgrens för att se omd et gick att göra ett bra pris på den vi provkörde i fredags, tror ni inte att det bilskrället var sålt? Jomenvisst!
Så hem och leta vidare!
.
Lucky fick en pass i ridhuset. Tyckte hon kändes pigg och laddad efter helgens vila. Kände redan under framskrittningen att detta kommer bli ett bra pass! Lagom när jag ska börja trava kommer det in en häst till och då tvärdör all hennes energi, hon illstirrar på den andra hästen och kan inte koncentrera sej. Får henne ialla fall att jobba på framåt och göra det jag ber henne om. Hon talar om att hon är inte supernöjd med att jag går på henne. När jag lagom börjat jobba henne i galopp lämnar den andra hästen ridhuset och då är det som att trycka på en knapp, vips så är hon pigg, alert och vill jobba som en liten blå igen! Knasiga häst...<3
.
Idag:
Har varit nere och morgonfodrat, rastat hår monstret och hjälp till med utsläppet. Tänkte pilla i mej lite frukost nu och sen valla dammsugaren (om Tobbe har vaknat)... Hundträning, hästmotion från som vanligt på schemat.
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0