Så var det redan torsdag...

Brr... jag har inte klagat nämnvärt på kylan innan, mer än att jag sagt att det är kallt ute. Men idag, konstigt nog när det inte är så himla kallt så verkar både jag och min lilla hund tycka att det är jättekallt ute. Men det är sån där fuktig äcklig luft ute idag som går rätt igenom kläderna och kyler ner en riktigt ordentligt. Tack och lov för thermobrallor säger jag bara!
.
Åkte ut ganska tidigt till stallet idag, Panda fick följa med eftersom jag bara skulle mocka och fixa med Luckys bakben.
Mötte Jenny i dörrn som höll på att släppa ut hästar. Pussade lite på Pippi i farten och sen fick hon gå ut med sina kompisar i hagen. Hon verkar nöjd med sitt tjockare täcke så det får hon fortsätta ha.
.
När stallet var färdigt åkte vi hem och tog en kopp the, sen mös jag och hundarna ner oss i soffan och jag fastnade här framför datorn. Har lite att göra idag, men det får vänta en liten stund till, nu vill jag vila nån timma innan jag gör nåt annat!
Men på schemat står, målning, disk, dammsugning och torkning av golv. Och det obligatoriska, ut med hundar och göra rent kattlåda + utfodra djuren.
.
Dumle får ju en mix utan Canami Chicken & Rice och Doggy Proffessional Extra Aktiv, vilket funkar jättebra på honom!
Lilla Panda har dock fått smak för hans Doggyfoder, hon äter också Doggy, men valpfodret naturligtvis. Canamin som vi köpte till henne föll henne inte i smaken alls. Men Dumles Doggy måste vara någonting alldeles extra för den plockar hon ur hans skål om han lämnar mat. Stället sej på kanten på hans skål (han har matbar) och när hon sträcker sej till max så når hon precis upp i skålen och kan plocka ut dem.
.
Stackars Dumle har skurit sej på någonting i tassen, skavt av päls på ett område stort som en femkrona och sen ett litet sticksår som var ganska djupt och blödde rätt bra. Men nu är det rengjort och verkar inte blöda mer. Dock vill han ju slicka och pilla på det hela tiden och då börjar det igen. Men han är duktig, säger man till honom att låta såret vara så låter han bli det..=)
.
Fattar inte hur mycket snö det har trillar här hemma, går nästan över stövelskaften på mej. Panda ser man bara öronspetsarna och svanstippen på när hon hoppar ut i snön. Jag röjde en liten plan åt henne på några kvm för att hon skulle slippa gå ut i den djupa snön och kissa. Men det föll inte damen i smaken alls, hon ville ut i det djupa ändå.
Hon älskar verkligen snö, dock är kylan inget som hon uppskattar...;)
.
 
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0