Ridit 2 ggr idag i snöyran...

Massa snö har det trillat och trillar fortfarande...
De har lovat ca 20 cm när allt har trillat färdigt. Hoppas ni bara att det får ligga kvar också och inte smälter bort lagom till jul. Jag är en av dem som uppskattar snön, när den kommer i lagom mängd, är lagom kallt och ligger på backen när den ska. Överaskande snöoväder i April är det väl inte många som gillar, inte heller -25 grader eller 1,5 m snö. Nää, lagom är alltid bäst...
Den enda som verkar tycka att nu har det nog kommit lite för mycket snö är lilla Panda, hon får hoppa fram och har hon otur och hoppar rakt på ett ställe där det blåst upp snö så syns hon knappt inte alls.
.
Åkte ut till stallet tidigt idag på morgonen, hjälpte först till att släppa ut, sen mockade jag och fixade foder till Pippi, Lucky stod fortfarande inne så hon fick vänta på att få rent hos sej.
Sen red jag och Jenny en sväng i skogen på Lucky och Cello. Eftersom det var så fint underlag och mysigt att rida i snön så tog vi oss en tur till, jag red nordsvensken Spirit och Jenny red Day Light med Cello på släp.
Travade en bit första rundan, Lucky gillade det och tuffade på men lyssnade jättefint trots att det bubblar av energi i henne. Vill inte galoppera innan jag fått i 4 brodd i varje sko, litar inte på att 2 gör jobbet helt. Plus att hon har inga sulor än och får lite klampar efter ett tag. Man vill ju inte att hon ska vricka sej.
Andra rundan blev bara skritt, men Spirit var pigg och tyckte vi skulle busa lite, men han fick finna sej i lugnt tempo idag...=)
.
Känns helskumt att det endast är 20 dagar kvar till jul. Men några julklappar har vi allt hunnit fixa. Men det finnt lite kvar. Får bli att åka in till stora staden och handla det sista dagarna innan jul. Det kommer inte finnas tid till det innan.
.
Kram Sofia!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0