Nyårsafton!

Imorse ringde klockan strax efter sju, den hade jag nte hört utan gott sovit vidare, vaknade strax innan åtta.
Tvingade mej upp ur den varma sängen, Panda ville inte alls gå upp.. Hon tyckte vi skulle ligga kvar i värmen en stund till och mysa. Men hästarna vill ha sin frukost och sen komma ut så upp ialla fall, på med lite kläder och sen halka ut till stallet. Vägen är hemsk bitvis, men nu är det ialla fall mycket bättre, för ett par dagar sedan var det rent självmord att köra ut dit, men vad gör man inte för sina pälsklingar...<3
.
Morgonfodrade och la ut hö i hagen med en morgontrött, gnällig liten Panda Björn. In och få på alla täcken, Lucky fick sitt ljusgröna plus att jag satte på halsen på det. De har ju lovat regn hela dagen så skönt för henne att vara torr nästan hela hon. Körde en snabb träning med Panda innan jag tog tag i mockningen, hade mockningen till alla idag så det tog sin lilla tid. Lilla fölis som är såld var den enda jag inte mockade till, han får det rengjort av sina ägare lite senare..=) Kände inte för att ta en brottningsmatch med honom ifall han skulle stöka...;)
.
När jag tog in Lucky igen såg jag att halsen på täcket hade drivit sej. De fästen som finns längst upp är inte kardborre på utan man måste trä grimman igenom dem och eftersom hon går utan grimma så fanns det ju för tillfället inget att fästa i och i vanliga fall brukar halsarna hålla sej på plats ialla fall. Men, men.. bytte till ett lika tjockt med halvhals istället, så får jag bråka med halsen en annan gång.
Det blev en liten promenad på 40 min med finaste svart idag, det är snart helt okej i skogen så man kan rida. Lilla Panda var med också, nån gång ska ju vara den första att följa med på promenad med hästen. Det är endast korta bitar som det är is över hela vägen nu. Men fortsätter det att regna och plusgraderna håller i sej kommer snart all is vara borta. Det bästa nu vore att all is smälter bort, sen kan det bli lite kallare, komma lite snö.. sen kan det frysa på ordentligt igen. Så blir det inte så jäkla halt överallt... Då vore jag mycket nöjd..=)
Hemma igen fick Panda gå direkt in i badrummet och få sej en varm dusch, dels för att bli ren och sen för att bli ordentligt varm. För trots att hon har haft både tröja och täcke i stallet var hon lite skakig. Men tror att det mesta skaket berodde på att hon var så jäkla trött.. Men hon är så duktig, det märks att hon lärde sej något av den lilla incidenten med Lucky för ett tag sedan. Hon håller sej undan mycket mer nu..
.
Idag blir det mysdag hemma, håller just nu på att kolla på filmen John Carter of Earth. När den är slut får det bli en liten biltur in till Mullsjö, handla lite tills ikväll. Det mesta har vi redan hemma, men det är lite småsaker som fattas.
Det blir räkor, avokado och romröra ikväll. Hade ju tänkt ha det på Julafton först, men det blev ikväll istället.
Får nog bli några cider eller öl till maten också, det är ju nästan ett måste på nyårsafton..=)
.
Hoppas ni får en fin kväll allihopa!
.
Kram Sofia!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0