Latdag idag..

Fy vad lat jag känner mej.. Har inte gjort ett skit här hemma idag förutom att elda och laga mat.. Men ibland måste man få ha såna dagar också.. Men får nog diska lite senare iaf..
.
Morgonen började i stallet, morgonfodrade och släppte ut alla pållarna förutom de som skulle ridas.. Det är härligt att vara först in i stallet på morgonen och få höra alla glada gnäggningar när man säger god morgon till hästarna.
Mockade hos Pippi och Spirit och flyttade sedan över Lucky till Pippis box medans jag mockade till henne, hon och de andra två som stod kvar inne fick sitt frukosthö inne hos sej.
.
 
.
När Jenny kommit ut till stallet gör vi iordning Cello och Lucky och ger oss iväg på en ridtur runt Arnared, lite slirigt var det på vägen iom att det var ganska mycket slabbsnö på sina ställen. Men det var riktigt fint bitvis så det blev en del trav också. Sen verkar det som om skogens alla vildsvin har vågat sej fram ordentligt nu när det blev mildare igen, såg massor av spår överallt och ställen där de har varit och bökat.
Men allt som allt hade jag en mysig ridtur på världens finaste häst..<3
.
1. Bus Cello 2. Jenny hittar grisspår 3. Grisspår! 4. Lucky efter ridturen
   
.
Tog en del bilder också, men eftersom jag har en latdag idag så laddar jag av dem en annan gång...
Det känns lite konstigt att det bara är en vecka kvar till julafton idag, jag hade faktiskt lite julkänsla ända fram tills det började töa.. Jag hatar snöslask, mer än hälften av snön hann smälta bort. Men imorgon ska det vända igen, det ska bli kallare och sen ska det komma snö igen..
.
Dumles nya favoritplats i köket
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0