Knappt 3 dagar kvar till jul..

Hur har ni det i julstressen såhär 3 dagar före julafton. Skulle tro att de flersta har alla julklapps och julmatsinköp färdiga..
I detta huhållet är inget färdigt, förutom några julklappar. Men i det stora hela så ska alla inköp göras imorgon inne i Jönköping, eller så är planen ialla fall. Kanske blir överkörda inne på CityGross av nån galning som vill fram till den sista julskinkan, konstigare saker har ju hänt..
.
Här tar vi det lugnt, tar julen som den kommer, ingen brådska och ingen stress. Det är det värsta jag vet, att stressa.. Julen kommer liksom ändå..
.
Idag var jag i stallet tidigt, möttes av ett gäng morgontrötta hästar, men tröttast var nog Cello som inte ens vaknade när jag tände ena lampraden. Fick peta honom på rumpan för att det skulle bli någon reaktion, då tittade han på mej med uppspärrade sömniga ögon och såg lite halvt förtvivlad ut, upp kom han efter det väldigt snabbt samtidigt som han försökte få fram morgonens första hesa gnäggningar.
När alla fått sin frukost, sina täcken och grovfoder var utlagt i hagarna så fick alla komma ut.
Sen var det dags att ta tag i mockningen, Pippis box tar inte ens två minuter, den är så vansinnigt lättmockad, allt ligger i prydliga högar i en rad, syns knappt att det har varit en häst i boxen , ändå ligger hon ner varje natt då hon är full med halm i både man och svans. Luckys är ganska lättmockad, hon lägger allt i en hög, däremot rafsar hon upp halm emellan skithögarna så det blir lite som en packad kaka av alltihopa, men allt som allt brukar det ta max 10 min att mocka hennes box och då är det om hon varit extremt stökig under natten.
.
 
  
När detta var klart packade jag skottkärran full med hösilage och knatade ut till stonas mathage.
Blev inbjuden på lite frukost hos Veronica och Jenny på tillbakavägen. Så det blev att vi satt därinne och pratade en stund. Deras nya lilla hund är verkligen yttepytteliten, en korsning mellan Fransk bulldog och Mops = en Frops..;)
Panda ser ju till och med stor ut i jämförelse med den..
.
Snart var vi tillbaka i stallet och fixade med hästarna, det blev en ridtur på 1 timma i skogen, Lucky var busig och tyckte att det skulle vara galopp där jag menade trav.. Men det är bara roligt att hon visar att hon vill framåt, finns inget tråkigare än en häst du måste driva som en blå i skogen, där tycker jag att de ska ha ordentligt med naturlig framåtbjudning..
.
När allt var klart var det dags för hemfärd, snälla Veronica skjutsade hem mej och Panda som har varit med i stallet hela dagen. Behöver jag säga att efter lite mat och vatten så däckade hon som en liten gris i soffan och sov gott i 2,5 timme.
.
Igår åkte jag ju till stallet lite senare, Panda var med även då. Men hon fick vara inne i sadelkammaren och värmen medans jag red. Det blev en tur runt kyrkan tillsammans med Jenny och Cello. Det var ganska mörkt när vi kom tillbaka till stallet, tur att vi klätt på oss ordentligt med reflexer så vi mer eller mindre såg ut som levande trafikkoner bägge två.
.
.
..
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0