Känner mej lite otillräcklig ibland...

Sitter i soffan nerbäddad under ett stort fluffigt täcke och myser, Dumle ligger på golvet och sover och Panda jämte mej i soffan. Våran pyttepromenad gjorde henne helt slut, det är jobbigt att pulsa i snön när man har korta ben...<3
.
Det blev en jättemysig skrittur för mej och Lucky, tillsammans med Jenny och Cello + Rex, vi red först upp till där de utfodrar vildsvinen, det var inte så mycket spår som jag trodde att det skulle vara. Men endel såg vi allt..
Sen red vi åt andra hållet så långt det gick innan vi vände. Tog 1,5 h och vi var ganska kalla när vi kom tillbaka.
Ska bli skönt att hovis kommer nästa onsdag och slänger på sulor och fixar 4 broddhål i varje sko. Sen är vi vintersäkrade och kan gasa på i skogen igen. Hon får isklampar hela tiden nu stackaren, fast det verkar som om matte är mest orolig, Lucky verkar ta det hela med ro trots att det blir nån snubbling här och var. Men så har jag ju aldrig beskyllt henne för att vara någon stressig häst heller.
.
 
.
Känner mej nästan lite otillräcklig nu när man läser att alla bakar och fixar inför jul. Själv har jag inte bakat så mycket som en endaste liten pepparkaka. Men får väl hitta på någonting till helgen kanske. Någon smarrig efterätt kan jag ju alltid svänga ihop, det brukar ju vara uppskattat...;)
.
Imorgon blir det bara en snabbis ut på morgonen och fixa stallet + pussa lite på finaste älsklingarna.
Sen hem och måla, måla, måla...
.
Kram Sofia!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0