Idag och igår..

Då var det lördag igen och utanför mitt fönster pågår det halv snöstorm. Fast det var värre imorse, nu har det ju ialla fall nästan helt slutat snöa. Panda höll på att blåsa bort imorse när vi var ute första gången.
.
Idag har jag hunnit med stallet på morgonen, det blev bara en snabb borst, mockning och foder idag. Sen har jag eldat lite och plockat iordning här hemma, städningen ska jag fortsätta med lite senare. Men först ska jag vila en stund nu och sen blir det lite lunch innan det är dax att ta tag i det igen.
.
Glömde ju helt av att skriva ett inlägg igår så det kommer här.. Åkte ut till stallet tidigt, hade utsläppet. Morgonfodra och på med alla täcken innan det var dags att släppa ut dem i snön. Det var ruggigt kallt ute, men ändå ganska skönt.. Klarblå himmel och solen var påväg upp!
.
.
När alla hästarna var ute så tog jag tag i mockningen, mockade ut bädden hos Lucky, vanlig mockning hos Pippi och tömde Spirits spilta helt då han ska få annat att ligga på.. Sen blev det lite prat och frukost inne hos Jenny för att planera våran granhämtning.
.
Så på med utrustningen på Lucky, blev en repgrimma + grimskaft på under tränset så jag skulle kunna binda henne i skogen + ett långt rep för att kunna släpa hem grangrenarna med. Lagom när vi skulle ge oss iväg kommer mamma inkörandes på gården, med sej hade hon naturligtvis Hugo och Mimmi. Så då gjorde vi två flugor på smällen, mamma fick motion + hundarna. Eller ja, lille Hugo åkte mest jacka...<3 Men han fick testa att sitta med mej på Lucky och med tassarna stadigt på hornet till min sadel balanserade han lyckligt och tyckte det va jättekul! Mimmi for som en skållad råtta och lekte med Rexen.
.
Lucky drog ett lass med grangrejar, jag fäste linan i hornet och red hela vägen hem.. Det var lite läskigt när linan hamnade mellan bakbenen på henne innan jag hunnit upp, men sen gick hon som en klocka hela vägen hem..<3
Cello fick dra bildäck + sågar ut till skogen, på hemvägen detta plus två smågranar. Så bägge hästarna fick jobba för maten denna dag..;)
.
.
Panda var naturligtvis med i stallet också..=)
  
.
Hemma igen va det kudden som gällde..
.
På e.m hände det en grej hemma som var riktigt otäck, orkar inte dra hela historien en gång till.. Men ni som har mej som vän på FB vet ju redan. Men i korta drag hade vi inbrott i lill-huset, jag lyckades gå ända ner till pannrummet utan att upptäcka dem eller att de upptäckte mej. Men när de välte en sak i lill-stugan och Panda satte igång och skälla stack dom. Tror mina djur kände att jag blev ganska skraj, för de parkerade sej tätt intill mej i soffan, till och med Knodden kom och satte sej och höll koll på mej.
.
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0