Fredag

Här är vi lata och ligger fortfarande kvar i sängen, jag, Dumle och Panda... Vi har varit ute två ggr på morgonen, men annars har vi inte gjort så många knop än idag..
Tanken är väl att käka lite frulle strax och sedan bege oss ut på en promenad, det är riktigt fint väder så jag tänkte faktiskt att vi skulle gå utåt skogen idag och se hur mycket snö det är där.. Ner till samhället vågar man sej ju inte, som att be om att halka och sätta sej på arslet i första kurvan, det är blankis överallt!
.
Det blev en väldigt lugn tur igår, första tredjedelen av Ronden var blankis på 90% av vägen, men min lilla böna gick ganska stadigt ändå, är glad över att hon har vett nog att hålla sej lugn och gå försiktigt, utan att spänna sej..
När hon var yngre hade hon ju filosofin att "Oj, är det halt? Men då springer vi över såfort som möjlligt så kommer vi ju förbi det hala fort, bra va!" Som tur va har hon släppt det tänket och går numera försiktigt på det hala.
.
Idag blir det ingen ridning, åker ut senare.. Förmodligen inte förrens framåt klockan sex och då kommer det vara beckmörkt, ridbanan är ju stenhård och hal och det är inget kul att ge sej ut i skogen när det är is överallt i mörket..
Så det får helt enkelt bli pyssel och mys idag istället med bägge mina tjejer..
.
 
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0