Dagen sniglar sej fram..

Jisses vad denna dagen sniglar sej fram, tycker att det är flera timmar sedan jag gick upp och åkte ut till hästarna, men egentligen är det bara 3 h plus några minuter.. Men har hunnit ta en promenix med vovvarna, Dumle den fulingen drog på ett rådjur för mej.. Som vanligt när han tappar siktet på rådjuret så slutar han springa efter, då är det ju inte roligt längre och de vilda djuren är ju alltid snabbare än honom. Dock kom han då på att "Aj då, kanske inte skulle ha rymt från matte", så han fortsätter lukta runt uppe vid grannens lada som om ingenting hade hänt, jag tar med mej kopplet och Panda och knatar upp till honom, han skäms så pass att han först tänker smita och springa hem själv, men som vanligt är han lättlurad, det räcker med att låta skitglad och ta ett par steg åt andra hållet så tror han att vi ska göra något jättekul som han missar om han inte är med från början. Så snart hade jag honom säkert kopplad och traskade hemåt igen.
Panda är uppenbarligen inte lika förlåtande som mej, hon skällde ut Dumle efter noter hela vägen hem plus att hon tyckte att han skulle ha lite stryk också, fick lyfta upp henne till slut och bära henne då hon mopsa så vida pass på honom.
Lilla skitungen gillar inte när Dumle springer ifrån henne och matte..<3
.
Nu ser jag faktiskt att det snöar utanför mitt fönster, hoppas temperaturen kryper under nollan igen nu då, gärna ett par grader under nollan. Det ser ut att vara såna där stora tunga flingor som bara blir slask när de träffar marken, men man vet aldrig kanske bestämmer sej vintern för att stanna lite till och inte töa bort helt..
.
Den 14 Januari har jag nu fått en tid på Kirurgen,, mag och tarm.. Ska bli spännande att se vad de hittar denna gången, förmodligen blir det väl samma som sist.. Men skönt att jag fått en tid ialla fall..
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0