All julhandling över för detta året...

Hemkommen för en liten stund sedan, all julhandling över för denna gången.. Det var mycket folk inne i stan vill jag lova, men ändå inte så galet som det kan vara. Eller rättare sagt, folk hade inte jättebrått och var inte så stressade som vanligt.
Men en och annan fartdåre med kundvagn och skrikande barn efter sej fanns det allt.
.
Panda och Dumle fick varsin förtidig julklapp, 2 benkransar som dom vaktar noga.. Eftersom kransen är i princip lika stor som Panda hade hon lite problem med vart hon skulle börja med den någonstans, men bära den, vilket jag inte trodde hon skulle kunna, det hade hon inga problem med. I vanliga fall hade jag köpt ett större och ett lite mindre för att de ska få storlekar som passar dom. Men i det här hushållet funkar det inte, Panda förstår inte alls varför hon ska ha mindre bara för att hon är mindre vilket resulterar i att hon snor Dumles större hela tiden.
Så nu förtiden får de likadana, det blir lugnast så!
.
Stallet fixade jag på morgonen, hade utsläppet och mockning av hela stallet. Men tycker jag var ganska duktig som hann ge alla frukost, täcka alla, lägga ut två omgångar hö i hage + lunchhage, släppa ut, mocka till alla innehästarna, lägga in hö till alla inne och rida Lucky på 2,5 h..
.
Resten av kvällen ska jag ta det lugnt och inte göra ett skit.. Imorgon blir det lugn förmiddag, sen kl 16.00 iväg för att massera tre hästar och direkt efter det till mitt stall och fixa där, har mockningen imorgon också iom att det är min helg + insläppet. Om jag hinner och orkar ska Lucky få massage, annars blir det en liten promenad i mörkret..
.
   
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0