Det va ett tag sen...!

Har haft ett litet uppehåll på ett par dagar, har inte haft någon större lust att blogga... Men för att få er lite uppdaterade på vad som händer i mitt liv så kör jag en liten snabbis uppdatering...
.
Torsdag 12/4
Jobbade Lucky i ridhuset på förmiddan, hade lektioner på kvällen.
Fredag 13/4
Hovslagaren kom 8.00 och fixade Lucky och tog en kik på Pippi. Gick sen ner till RidCentret och hjälpte till med mockningen. Var med där nere under skolverksamheten också, sen hade jag en lektion 16.00-17.00.. Älskar att hjälpa till att träna VBL-travarna... de flesta har fantastiskt psyke...=)
Lördag 14/4
Skulle ha åkt till Gränna, men fick mej ordentligt med motion istället...=P
Tog en sväng runt Rävåsen på Lucky, 1h och 15 min och hon är helt underbar i skogen min lilla tjej. Mötte en tant med en rottis i skogen när vi kom i galopp. Tur att Lucky inte lägger på tvärnitar som en del andra gör utan bara stutsar till på stället...<3 Pippi Plupp fick en promenad runt Kvarnö på 45 min.
Söndag 15/4
Efter ett litet infall på lördagskvällen åkte vi till Borås på förmiddan efter det att jag fixat klart stallet.
Lucky fick promenad runt Kvarnö och Pippi jobbade jag i ridhuset. Träningen jag skulle haft på e.m blev inställd.
Måndag 16/4
Kom två nya hästar till privatstallet, en vbl och en c-ponny. Gick ner och mötte dem på morgonen och passade på att släppa ut mina när jag ändå var nere tidigt. Mockade och fixade + jobbade Lucky i ridhuset 45 min.
Sen hem och duscha + byta om för att åka ner till Björkhaga och käka lunch med Tobbe och Kristina (Tobbes mamma). Efter det, tillbaka hem och byta om igen och ner till jobbet. Ställde iordning de grejer jag skulle ha till lektionerna med hjälp av Mathilda... Sen in med alla skitgrisarna och göra dem iordning.
När lektionerna var klara 20.00 och alla ridskolehästarna fått sin kvällsmat knatade jag hemåt och så hjälptes vi åt att ta in hästarna för natten.
.
Idag:
Fattar inte hur jag lyckades imorse, vaknade 04.55 i soffan... skittrött! Masade mej uppför trappan och tänkte sova gott två timmar till... Men icke, var klarvaken! Så när klockan var halv åtta gick jag upp och gick ner till stallet och morgonfodrade och slängde på täcken. För de har sagt på tre olika vädersidor att det ska regna hela dagen (tittar på den för tillfället väldigt blå himlen och svär en ramsa över väderleksrapporterna).
Ledig nu på förmiddan, jobbar 14-17 i e.m, har det underbara jobbet med att rengöra alla busarna efter hagvistelsen. Men jag klagar inte, älskar mitt jobb med alla hästarna... Umgås hellre med hästar än folk många gånger, beroende på vilka folk vi pratar om föredrar jag till och med åsnorna över dem...=P
Innan dess ska stallet fixas och Lucky ska motioneras, Pippi ska väl ha sej en promenad...
I e.m finns inget planerat, ska om det är som jag tror rida Lara kl. 20.00 ikväll. Ska ta ner min westernsadel till RidCentret och testa på henne. Passar den rider jag i den istället... Får ont i ryggen bara av att titta på hennes hoppsadel.
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0