Känner energin återvända...

Känner mej mycket piggare idag, tänk vad lite uppehåll och sol kan göra för själen... Fixade allt med stallet (förutom ridningen) nu när de gått ut. Börjar inte jobba förrens 14.00 idag, men gott att ha det färdigt redan ialla fall.
Dumle var med mej ner som vanligt så hans morgonrastning är avklarad. Passade på att slänga in en maskin tvätt också när jag ändå gick förbi och efter en varm dusch sitter jag nu här i mina favoritshorts och linne och funderar på vad jag vill ha till frukost idag. Tror jag ska ta minst ett avsnitt av Alcatraz nu på morgonen. Nu serie som har börjat, tror 2 avsnitt har gått här i Sverige, men jag kollar online och där finns nästan hela första säsongen ute redan... orka vänta på att Sverige ska få tummen ur!?
.
Jag har aldrig varit någon shoppingfanatiker när det gäller kläder, men jag brukar få ett ryck varje vår. Det rycket inföll sej igår, helt plötsligt har man full panik, ingenting passar, ingenting sitter snyggt och allt är bara katastrof!
Men när jag väl lugnat ner mej och kommit ner på jorden igen inser jag att det kanske inte var så farligt som jag först trodde, men att det nog är dags att uppdatera lite efter vintern...
.
Mitt finger som förolyckades lite granna i förrgår mår betydligt bättre idag, hade ordentligt ont efter ridningen igår, men jag lät samma tejp sitta över natten så jag inte skulle behöva slita i fingret mer än nödvändigt och det kändes helt okej när jag bytte nu på morgonen. En vecka ska jag ha som minimum på tejpningen, risken att det hoppas ur led igen minskar för varje dag som leden stabiliseras igen, sen behöver jag börja röra på det igen så det inte blir helt stelt. Nu börjar jag ju vänja mej vid att endast ha "4" fingrar på högerhanden så det kommer säkert kännas konstigt när de inte ska vara ihoptejpade längre...
.
Ikväll har jag planerat bommar/hoppning till mina elever... Ska köra samma bana, men olika svårighetsgrad. Då jag har allt från nybörjare till mer rutinerade ikväll. Tänkte ställa iordning när jag ändå är nere med finaste Lucky och tränar senare...=)
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0