Finns hopp om våren...!

Det är faktiskt ganska skönt ute i solen idag, fick ta av mej jackan när jag tränade i ridhuset på finaste svart. Jäklar vad fin känsla jag fick på henne idag, hon var helt perfekt mellan hand och skänkel, bakbenen arbetade in under henne och man kände att motorn verkligen satt bak och hon svarade på minsta lilla hjälp. Underbara hästen...<3
.
Ska jobba Pippi för första gången idag, se hur hon svarar på mitt kroppsspråk och så lär jag mej henne samtidigt, hur hon svarar på olika tryck och signaler. Underlättar nåt enormt när de ska jobbas uppsuttet sedan. Sen behöver hon komma igång och jobba + sätta lite muskler innan jag vill sitta på henne första gången.
.
Jag har varit lite lat idag, har inte ens mockat ännu. Men jag är ju ledig så tiden finns. Nu väntar jag på att maten ska bli färdig... Sen blir det till att sätta fart igen!
.
Ikväll har vi styrelsemöte igen, första tisdagen i varje månad... Idag är det kl. 17.00 så jag räknar väl med att vi skall vara klara framåt 18.30. Tobbe jobbar förmiddag idag så helst vill jag att det inte drar ut alltför mycket på tiden.
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0