Slarvig e jag...

Nu har jag slarvat igen, bloggade i söndags om lördagen. Men sen har det inte blivit mer.
.
Söndag:
Första ridturen på vackraste svart sedan första besöket hos veterinären i Mantorp. Vet inte vem som var lyckligast, jag eller hästen. Hon tänkte säkerligen...Äntligen!!!! Allt gick fint och vi fick sällskap av Monica på Lisen och Emma på Acke. Tobbe hämtade mej efter jobbet, fick faktiskt med mej honom ut i skogen och plocka lite svamp. Var fullt med kantareller överallt, hittade även blek taggsvamp. Skogen var full av annat också... Älgloppor, och nu har jag upptäckt att det är inte bara mej dom dras till.. De gillar Tobbe också, hehe... Det lät ungefär såhär..
Åå.. men...fan.. åå...bort... faaaaannnn...jävla insekter...
Men en halv kasse full med svamp fick vi med oss hem på de 20-25 min vi var i skogen.
.
Måndag:
Först på morgonen var det dags för Mars att få sin massage, var ett par veckor sen sist då han har haft regnskållor.
Sen fick Lucky en promenad tillsammans med Emma med Lady och Monica med Elvis. Lilla Lady var inte alls nöjd med att gå längst bak, (Lucky först och Elvis i mitten), hon ville gå nära Lucky.. När hon väl fick det lugnade hon sej och såg så nöjd ut... =)
På kvällen ca 19.00 kom det en kille och kikade på huset, han ville gärna hyra det. Största problemet är att han vill ha tillgång så fort som möjligt då han har lite småkris med boende. Så vi får se, är våran lägenhet bara färdigrenoverad och färdigstädad så kanske vi blir östergötlandsbor snabbare än beräknat.
Hästarna fick komma in på kvällen då det var så ruggigt väder, de såg inte alls ledsna ut över det utan verkade väldigt nöjda med att stå i sina boxar och tugga på hö. Lady och Lucky fick stå jämte varandra så att den nya hästen skulle få stå jämte de hon ska gå med sen, inte mycket lönt att hon står jämte Lucky då.
.
Idag:
Åkte med Emma ut till 07.00 och släppte ut pållarna. Jag gjorde misstaget att sträcka in handen till Lady när Lucky stod precis jämte, det gillade inte Lucky och strök öronen bakåt mot Lady och pep, hon tyckte väl att "det är min matte". Naturligtvis var inte Lady sen att tjuta och sen sparkade de rätt bra i mellanväggen nån sekund. Men de fann sej snabbt igen och sen var de bästa kompisar som vanligt. Knashästar!
.
Ska åka och jobba kl. 16.00 idag, blir en kort dag då vi stänger 20 nu istället för 21. Sen jobbar jag imorgon också och är ledig resten av veckan. Tors el. fre är det förmodligen massage för en annan Ängaskogs häst, Fakir. Lördag kommer mamma och käkar och fikar hos oss. Har hon med sej Luckys nya täcken om de bara hinner komma...=)
Köpt ett ofodrat regntäcke och thermotäcke med 220g från Bole. Sen hade jag tänkt köpa ett nytt med 200g också eftersom det var en viss liten Sky som drog sönder det för mej tidigare iår (jäkla unghästar..mutter, mummel)... Men de hade inga till bra pris i det utförandet jag ville ha. Jag ger inte 1500,- för ett övergångstäcke som kanske går sönder i hagen på 2 min. Ne, runt 500,- känns mer rimligt.
.
Nya täckena: TV Regntäcket, TH Thermotäcket

(I katalogen jag fick hem var regntäcket mörtgrönt, så ska bli spännande att se vilken färg det faktiskt är då det som synes på bilden är grått på internetshopen.)
.
Kram Fia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0