Lördagens händelser...

Vad denna veckan har känt lång, fast inte mej emot... Det har varit hyfsat fint väder nästan hela veckan med undantag för tisdagen så ska det fortsätta med fint får dagarna gärna kännas långa. Ialla fall de dagar man hinner njuta av vädret...=)
.
Hittade ett foderstatsprogram till slut igår som jag tror jag ska bli nöjd med, det kostade ju en slant, men det får det väl vara värt tycker jag. Åkte ut till Lucky kl. 15.30 igår, tog in och pysslade en lång stund, satte sej på BoT skydden och knatade iväg. Nu sitter de bättre, måste ha varit jag som spänt åt dem för dåligt förra gången då de kasade ner lite. Kan inte tänka mej att M kan vara för stort, visserligen har hon inga grova eller långa ben, men ändå...
.
1. Bråttom att komma iväg. 2. Äntligen! 3. Posar lite påvägen...
.
Innan Ormestorp går det en ko-flock, lugna fina kossor. Det finns 1 svart-vit ko av alla dessa andra i olika bruna färger. Vet inte om det är så att hon tror att det är Mars eller om hon bara gillar färgen, men hon blir alltid superglad när hon ser den, i början gnäggade hon på den också...

Sen hittar man ju ibland lite smarriga äpplen som trillar ner utanför staketet i en av de trädgårdar vi går förbi, och de kan ju vara svåra att....hrm...lämna...

.
Tog en snabbis i skogen innan Tobbe kom och hittade lite svamp... Ganska mycket på den lilla stunden jag orkade..
Hade lovat Tobbe muffins så det blev två plåtar blandade. En sort med äpple och kanel, en med morot och den sista (på bilden) choklad.
.
.
Resten av kvällen tillbringade jag halvdöd i sängen framför Iron Man, somnade redan strax efter halv tio.
.
Kram Fia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0