Jag är fortfarande med i matchen...

Ni kan vara lugna, jag har inte försvunnit från jordens yta, jag har bara haft lite väl mycket att göra sista dagarna. Inte mycket tid till rast och ro. Och de få timmar som jag väl haft hemma har jag varit så in i bängen trött att jag stensovit.
Ska försöka köra en kort resume av de följande dagarna som gått.
.
Måndags 19/9
Dagen började med att jag tog bussen tidigt till Stamseryd och släppte ut hästarna. Mockade och fixade till Lucky. Sen var det Ackes tur att få sin andra massage. Efter det var det Lisen som fick sej en omgång. Lucky fick sej en promenad på ca 40 min. När jag kom hem till Gränna igen fick Dumle en långpromenad på över 1 h, sen var han ganska nöjd. Finns en hel del fina promenadvägar här omkring, hoppas att ridvägarna är lika fina.
.
Tisdag 20/9
Åkte även denna dag med bussen ut till Stameryd och släppte ut pållarna. Dumle fick åka med mej... Hann lagom mocka innan Sara kom och plockade upp mej och vi åkte upp till Ängaskog, det var dags för Mars massage.
Efter massagen åkte jag ner till Stamseryd igen och masserade Lucky. Packade färdigt alla hennes tjejer. Tobbe kom och hämtade mej när han slutat jobba. Sen åkte vi in till Jönköping och Ikea, handlade skiva, ben och hyllor till lilla rummet och skiva och ben till köksbordet.
.
Onsdag 21/9
Vaknade tidigt och begav oss ner till Stameryd och släppte ut hästarna. Sen åkte vi över till Gränna och packade det sista som hade blivit kvarlämnat i huset. Efter det var vi supertrötta och bestämde oss för att åka hem till Ödeshög för att vila lite. Tobbe däremot hade en annan uppfattning av hur vila ska utföras, han blev inringd till jobbet och tackade så gärna ja utan att tveka...
När han kom tillbaka strax efter 15 åkte vi först in till Huskvarna och köpte en säck foder till Dumle och sen direkt upp till Ängaskog och hämtade transporten för att bege oss till Stameryd. När resten av min utrustning var inpackad i bil och släp lastade vi Lucky. Hon var inte på sitt mest välvilliga humör och skulle minsan inte åka någonstans. Men jag förstår henne, sista två gångerna vi åkt någonstans har vi varit hos veterinären och det har väl inte varit så trevligt för henne kan jag tänka mej. Resan gick bra och hon kom fram till Pikatorp i ett stycke. Hon stod fint hela vägen. När hon kom in i nya boxen som hyrevärden hade varit så snäll och halmat redan gjorde hon stora ögon och såg helt salig ut över hur mycket mat det var överallt. Hon käkade halm som om hon inte sett mat på flera år första minuterna.  När hon även fick hö sen så var hon övertygad om att här kunde hon absolut bo. Trötta och nöjda begav vi oss hemåt.
.
Torsdag 22/9
Vi gick upp tidigt och åkte ut till stallet för att jag skulle kunna vara med och släppa ut Lucky tillsammans med de andra hästarna första dagen. Det finns 2 valacker och 2 ston i nya stallet och hon ska gå tillsammans med stona.
Hon såg pigg och glad ut när jag kom och hälsade med en gräggning som hon brukar. Vi tog ut dem i hagen, första Lucky fick syn på var de andra hästarna och den hösilagebal som stod i hagen. Överlycklig sprang hon rakt fram till de två andra damerna och några meter från balen blev det tvärstopp. De ville inte dela med sej av maten. Men jag tycker de var rätt snälla ändå. De körde bort henne när hon kom för nära, men i övrigt höll de sej på varsin kant och inga slagsmål bröt ut. Hon var lite ledsen och undrade nog vart hennes vanliga kompisar fanns någonstans, särskilt bästa kompisen Ladu... Hon ställde sej längt bort mot infartsvägen och gnäggade och tittade efter dem... Efter ca 2,5 h när jag såg att allt var lugnt och mockning var färdig kom Tobbe och hämtade mej och vi åkte för att lämna tillbaka släpet. På vägen tillbaka till Ödeshög hämtade vi mat från Thörns, för att säga hej då till Gränna.
Väl hemma blev ett ett par timmars vila innan det var dags att för Tobbe att åka till jobbet och för mej att åka till stallet. Dumle fick stanna hemma då jag inte visste om stallets två hundar gillar nykomlingar även om Dumle är snäll.
Gick en promenad med Lucky i det blåsiga vädret och släppte sedan ut henne igen. Tog ett par kort på henne innan det var dags för dem att komma in för kvällen. Var med nu första insläppet för att se att allt fungerade bra med Lucky. Efter det var det dags att bege sej hemåt. Jag orkade inte vänta på bussen så det fick bli en promenad hem till ringvägen. Hemma väntade Dumle som ville gå ut. Sagt ocg gjort, ut med honom och sen spolade jag upp ett varmt bad till mej. Sjönk ner och låg gott och väl en timma. La mej framför tvn och halvsov fram tills dess att Tobbe kom hem från jobbet strax innan halv tolv.
.
Dagens inlägg får ni lite senare idag, har tagit en hel del foton under gårdagen och även i förrgår. Men eftersom avladdningskabeln är nerpackad någonstans så får ni snällt vänta på de bilderna!
.
Kram Fia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0