Då var det September...

Fy skäms på mej, väldigt dålig uppdatering nu sista dagarna. Såg just att sista blogginlägget gjorde jag natten till i tisdags. Men jag har haft en massa annat att göra och det har liksom fallit i glömska lite granna. Så här kommer en liten resume av vad som har hänt i dagarna.
.
Tisdag:
Var vi iväg till Mantorp med Lucky, allt gick bra, hon såg fin ut i longeringen och hade minimala reaktioner på kotorna fram, men han som böjde tyckte inte att hon kändes stel eller öm (som förra gången) utan mer som att hon var sur över att han tog sej för nåt sådant med hennes ben. Veterinären och jag var också eniga om det, hon var lite försekommen och bråkade för att hon helt enkelt inte ville bli böjd (det gjorde ju ont sist och hon är varken dum eller glömsk). Så hon tyckte att jag skulle skritta henne 30 min/dag i två veckor till och sen sätta igång henne (om hon känns okej), men jag bestämde ganska snart att jag ska skritta henne hela månaden ut, fast 60 min/dag de två sista veckorna. Sen börja rida henne mer. Shoppade även ett par BoT frambensdamasker (för ridning) till henne som extra hjälp och sen följde även ett nytt bett med hem....=)
.
.
Onsdag:
Jobbade 11-16, åkte bussen hem till Gränna istället för till stallet. Tobbe var inte pigg och låg hemma och vilade. Vi åkte ut tillsammans till stallet senare, jag tittade bara till Lucky och gav henne käk. Tyckte hon skulle vila efter att de böjde benen på henne ígår och hon fick åka transport sammanlagt i 2 h. In till Jönköping efter det och handlade mineraler (ny sort, pulver, men det gick ner) och fler flyttkartonger...
.
Torsdag:
Dagen började med att klockan ringde strax efter sju, upp och duscha och sen gå ner och ta bussen tillsammans med Sara till Adelöv. 3 h tillbringade vi på marknaden, bra väder hade vi och det var en allmänt trevlig förmiddag...=) Det handlades en hel del till nästan hela familjen.
.
.
Jag tog bussen mot Jönköping 12.30 och var på Ryhov i god tid till min läkartid. Fick till och med komma in lite tidigare än min tid. Först undersökning sen röntgen. Svaren skulle läkaren få idag och sen ska jag fåp veta hur vi ska gå vidare. Men han var inte nöjd med hur mitt knä såg ut, inte heller min vänsterfot. Högerknät skall jag tillbaka och MR-röntga då det inte hanns med igår. Fram tills dess är jag fortsatt sjukskriven, varken läkaren eller jag vill att min knä och fot ansträngs innan vi vet vad som felas med dem.
Efter läkaren blev det en tur upp till Terassen och lite lunch, käkade jättegod kyckling med stekt kulpotatis och tzatziki...(mums). Sen tog jag bussen ut till stallet och tog in Lucky. De andra var redan inne (förutom Lady då som går med Lucky). Pysslade med henne medans vi väntade på att den nya hästen skulle komma. Hon kom och släpptes efter en stund inne ut tillsammans med Acke, Elvis och Lisen. Det blev ganska mycket spring och bråk så efter lite testande på olika håll fick nya hästen gå i egen hage jämte de andra. Lucky och Lady fick vara inne efter e.m. händelser för att vila sina ben.
.
Fredag:
Vaknade när klockan ringde strax efter sex, mådde pissdålig. Helt tjock i näsan, svullen och öm i halsen, tryck i öronen och feber. Lyckades ändå ta mej ut till stalle och släppa ut pållarna, det var vansinnigt dimmigt på morgonen, nästan lite magsikt. Försökte ta ett fint kort på tjejerna i det svaga solljuset, men de ville inte samarbeta alls.
.
1. Dimman, 2. Lucky o Lady, 3. Nya hästen Betsy
.
Tog första bussen hem igen när de var ute, direkt hem till sängen och dö där en stund. Sov som en stock under dubbla täcken fram tills dess att Tobbe väckte mej kl. 10.00. Vi skulle visa huset 11, men ingen kom. Vi myste ner oss framför en film (Pirates of the Caribbean 4), jättebra film men saknade en hel del av de ganka skådisarna och den kändes lite kort. Frös och svettades om vartannat, skitjobbigt, men det är väl febern som är påväg ut kanske.
Tobbe åkte strax innan halv tre, jag tog mej ut till stallet till halv fyra, pysslade om Luckty och åkte med Emma hem nu till halv fem. Så nu sitter jag här och är halvdöd, alvedonen jag tog innan jag åkte till stallet är ur kroppen för längesen och nu känner jag hur febern kommer tillbaka. Så det blir liggande läge resten av dagen.
.
Imorgon är jag ledig och det kommer väl gå åt för att jag ska hinna bli ordentligt frisk. Söndag är det jobb 16-21 (om jag är okej vill säga). Sen har ytterligare en vecka gått.
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0