Tisdag...

Nu har det slarvats ett par dagar igen. Men det har helt enkelt inte funnits tid och ro till att blogga det senaste. Kommer bli bättre när huset i Gränna är helt avstädat och nycklarna inlämnade så vi kan släppa den biten helt. Sen är vi inte iordning här ordentligt än heller och jag kan aldrig riktigt slappna av när allt är kaos omkring mej. Uppepå detta har min mobil eller rättare sagt tre bestämt sej för att göra livet lite extra surt för mej genom att fixa så det tidvis inte går att ringa plus att en del andra funktioner inte heller fungerar, t ex mitt Maps program som visar min exakta position som hade varit väldigt bra att ha igår när jag var mitt ute på ett stort gräsfält, under allt gräs fanns en gammal väg som inte längre syntes och eftersom Maps inte funkade fick jag och Lucky irra omkring en stund innan vi till slut hittade rätt.
Eftersom mitt minne är lite halvtaskigt såhär en vanlig tisdag får ni en snabbresume av de passerade dagarna.
.
Söndag 25/9
Tog en promenad med Dumle upp till Tobbes jobb, med den omväg vi gick fick han sej en promenad på ca 1 h som han vill ha varje dag. Åkte med Tobbe ut till stallet och gick min tänka promenad med Lucky runt vindkraftverken.
.
1. Dumle 2. En del av nya stallet 3. Luckys box 4. Lucky med hagkompisarna
.
<3

.
Måndag 26/9
Vaknade ganska tidigt och Dumle talade om att han ville ha en morgonpromenad, gick ca 20-25 min med honom och sen upp och käkade frulle. Tobbe var ledig som det blev lite hemmamys innan det var dags för lite ärenden och käk. Vi hade planerat att hämta mat från Kina restaurangen och testa om det var nåt ätbart. Naturligtvis har de bara stängt en dag i veckan... måndagar... Så efter apoteket och posten så blev det en sväng till Ica där det inhandlades grillpotatissallad och revben. Käkade och sen var det dags för mej att gå till bussen och ta den ut till stallet.
Tog en promenad på ca 1 h med Lucky, ny väg idag igen. Hon är väldigt faschinerad av golfarna vid golfbanan.
Tobbe hämtade mej och vi körde upp till fotbollsplan och parkerade, gick en promenad med Dumle på nästan 1 h. Efter det åkte vi hem och kikade på ett par avsnitt av våra favoritserier som kommit ut. Det blev sängen tidigt eftersom jag knappt kunde hålla ögonen öppna.
.
Idag 27/9
Planerna för idag är inte så stora. Jag har insläppet i stallet för första gången så dit ska jag inte förrens senare. Tanken är att jag ska gå dit och Dumle ska gå med mej. Jag ska ta en liten kortis sväng på Lucky längs gräsvägen. Den tar ca 30 min att rida fram och tillbaka, där kan Dumle springa med hela vägen också...=)
.
Sen måste jag få tag i Agria (såfort det vill fungera igen) och fråga varför i helskotta de fortsätter dra pengar för en försäkring jag sagt upp för ett tag sedan. Med den avin jag fått idag är det två månader jag fått betala för något jag inte vill ha längre.
.
Kram Fia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0