Sveriges envisaste bakterie bor hos mej...

Jag måste ha fått Sveriges envisaste bakterie på mej... Den vägrar ge sej, hade huvudvärk och frös hela kvällen igår. Idag vaknade jag med slemmig hals, huvudvärk och supersnorig. Har hållt på i 3 veckor nu....Suck...
.
Igår var vi lite lata och åkte inte in till Jönköping förrens till strax innan 11, blev ett stopp på Deichmann innan vi hämtade kärran på schenker. Hittade ett par nya skor.
.
.
Åkte hem och käkade lite lunch och sen tog vi ett ryck i förrådet. Slängde på det som skulle till sortergården på kärran och åkte ner och hivade det. Så nu är även alla hästprylar som inte används och som ska ut på Tradera upptaget och ska fotas och läggas ut. Är mest schabrak, så är ni i behov av nya så kika in på Tradera. Mitt nick är LuckySunshine. Finns både helt oanvända till bruksskick. Vill ju inte ha med mej en massa onödigt i flytten.
Många som har frågat om jag verkligen ska göra mej av med det "engelska", tänk om jag ändrar mej och vill börja med dressyr igen. Jomen visst, tanken har slagit mej. Men oavsett kommer jag aldrig byta till en vanlig sadel igen då min kropp mår tusen gånger bättre nu är när jag red i engelska sadlar. Och jag gillar tänket i westernridningen.
.
Är himla glad att jag la på Lucky hennes regntäcke innan jag åkte hem igår. Vädret såg och kändes helt okej då så jag var lite tveksam, men när jag vaknade inatt och regnet vräkte ner kunde jag somna om med gott samvete. Det blåser som sjutton idag och de har lovat mer regn under dan, natten och morgondagen så jag tror hon får behålla sitt täcke. Hon blir så himla stel när det blir lite kallare, kanske gör hon som Ludde, står och spänner sej för att hon inte gillar när det regnar på henne utan täcke? Så hon får ha sitt täcke när det är risk för regn helt enkelt.
.
Idag ska Lucky och Acke få massage. Första gången för Lucky sedan hon var skadad och första gången någonsin för Acke. Han har haft lite otur med diverse skador och krämpor den lilla hästen så jag ska se om jag hittar nåt konstigt med honom som vi kanske kan rätta till...=)
.
Förresten, du som undrade varför jag inte skriver om min andra häst längre kan läsa inlägget från 2011-08-05. Jag fick ta bort honom på Mantorps kliniken den 3 augusti.
.
Kram Fia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0