Söndag förmiddag...

Sitter i soffan och äter min frukost bestående av ett paket Ekströms nyponsoppa. Hunden ligger i sin fotölj och sover och verkar inte vilja kliva upp och gå ut än på länge. Han verkar trivas bra här, så underbart skönt! Dock vill han inte bli lämnad ensam i nya lägenheten ännu, gråter lite varje gång han blir det. Men han är alltid tyst när vi kommer tillbaka och oftast väldigt lugn, tror han sover mest när han är ensam, precis som han gjorde i huset.
.
Gårdagen bestod av pyssel hemma och en långpromenad på lite över 1,5 h med Dumle. Hittade fina skogsvägar och vi hittade trots att jag glömde vägbeskrivningen hemma. Tack och lov har Dumle stenkoll på åt vilket håll vi ska när jag inte har det. När Tobbe kom hem käkade vi, sen åkte vi ut till Lucky, tittade till henne, mockade och gjorde käk. Vi åkte vidare till Vadstena och handlade lite och sen hem och gottade oss med räkor...
.
Tog lite foton är vi var ute på promenad, mest naturbilder. Dumle ville inte vara med på kort, han tyckte jag var jättejobbig som lockade på honom och ville att han skulle vända sej mot kameran. Han hade fullt upp med att undersöka de nya vägarna vi gick på.
.
1. Dumle vill inte va med. 2-4. Vackra hagar.

1. Spänd när de ulliga monstren närmar sej. 2. Ulliga monstren. 3-4. Trött efter promenaden.

.
Idag tänkte jag ta en något kortare promenad, sen ska jag bege mej ut till stallet och ta en promenad med Lucky också. Börjar bli lite fundersam till om jag ska gå hela vägen ut idag också eller om jag ska vänta och be Tobbe skjutsa ut mej. Det tar ju 40 min att gå ut och sen ska jag gå en sväng med henne + att hunden ska ha promenad. Det kan nog bli lite för bra för mitt knä. Kände att det var lite för bra redan igår nämligen.
Ska ta svängen förbi vindkraftverken idag med Lucky, hon har aldrig varit så nära ett innan. Hon har sett dem tidigare, men endast på håll. Men tror inte hon kommer bry sej nåt nämvärt, hon brukar inte det.
Hon hade en liten galla HF igår när jag kollade henne, hoppas verkligen att det inte är nåt farligt, håller tummarna för att den är mindre eller helst borta idag. Man blir ju lite extra orolig när hon nu har varit skadad och sen körde rodeo när vi skulle lasta och sen sprungit runt lite i hagen med de nya kompisarna. Påtal om nya kompisar, igår när jag gick bort till hagen stod hon och ChatCha och åt tillsammans, huvud mot huvud. Så himla skönt att hon fått en kompis...
.
Kram Fia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0