Snart färdigt i Gränna...

Har precis avalutat lunchen bestående av vitlökskyckling och ris... En av mina favoriträtter och en jag är riktigt bra på att slänga ihop också...;) Blev en tur över till Gränna i förmiddags så nu är köket, alla fönster, toa, lilla rummet och hälften av alla väggar avtorkade och imorgon har vi det sista kvar + dammuga och torka en gång till. Sen är det bara besiktning och lämna in nycklarna. Ska bli så himla skönt att släppa det nu och kunna koncentrera sej ordentligt här uppe istället.
.
Tobbe åker till jobbet om ca en timma. Jag själv ska ta en promenad med Dumle i det höstiga vädret, verkar som att solen tillfälligt övergivit oss, ser nästan ut som att himlen lovar lite regn framåt kvällen eller natten. Bäst att kolla vädret inför imorgon ifall skruttan skall ha täcke på sej eller inte.
.
Igår gick Dumle och jag till stallet ca kl fem, det tar ca 40 min och gå ut så det blir en lagom promenad. Vi gjorde ett nytt försök med Dumle och gårdens New Foundlands hundar Edwin och Rambo. Först fick han hälsa på Edwin och när Dumle kommit över skräcken för den stora hunden så kom han fram till att han var skitskoj att leka med. Efter det bytte vi hund och han fick leka med Rambo, de började leka mycket fortare och for snart runt som två tokar och busade.
Dumle kände sej nog lite överrumplad när Edwin kom ut igen och han fick två jättenallar att hålla reda på. Men snart så hade jag alla tre hundarna på benen på mej själv och Lucky medans jag gjorde iordning henne.
Blev en 30-minskrittrunda (eller ja, jag hade tänkt skritta ialla fall, Lucky hade andra planer och hoppade jämfota en bit av vägen när vi vände hemåt) med Lucky, Dumle var naturligtvis med, trodde ett tag att jag skulle få med mej tre hundar på turen, men den första stannade när vi nådde första stolpen på sista hagen och den andre när vi kommit ca 100 meter förbi sista hagen.
.
Väl hemma sen igen kröp jag ner i ett varmt bad innan jag bäddade ner mej framför tvn. Gick upp en stund innan Tobbe skulle komma hem (han jobbade kväll till 23.00) och stoppade in kycklingen i ugnen och satte på riset. Tog precis grytan av spisen när nyckeln vreds om i låset...=)
.
Kram Fia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0