Ska man aldrig bli frisk!?

Jag ger snart upp... bakterien vägrar lämna min kropp. Idag är det värre igen. Mådde ganska bra igår e.m./kväll. Och känd mej hyfsad när jag vaknade imorse. Men nu mår jag skit igen...=( Får bli en lugn dag. Ska ut till stallet och antingen promenera eller rida en liten skrittrunda på Lucky, sen hem och pyssla det jag orkar hemma. Tobbe jobbar kväll så honom ser man inte förrens till natta.
.
Blir väl till att börja fundera på lite lunch nu när Tobbe kommer hem från Jkpg alldeles strax. Måste vi förmodligen ner till affärn och handla det som fattas, undrar om man orkar klä på mej och följa med eller om man ska sitta här och ta igen sej inför stallet.
.
Vädret fortsätter vara urselt, fast nu har det inte regnat på ett par timmar ialla fall. Men det blåser fortfarande, fast tack och lov inte lika mycket som i gårkväll...=)
.
Imorgon ska Tobbe hämta nycklarna till den nya lägenheten, sen kör vi väl förmodligen ett lass kartonger redan på fredag. I helgen tror jag vi skulle få lite bärhjälp på söndag och sen räknar vi med att bo där från nästa helg.
Samma helg är det Charlies årliga höstrea. Är sugen på att åka dit, men man gör av med alldeles för mycket pengar så kanske låter bli. Har ju kostat på lill-hästen en hel del redan. Men jag får se, det kanske löser sej av sej själv, förmodligen kommer jag inte ens ha tid att åka dit på grund utav flytten.
.
Igår blev det ingen motion för finaste svart, däremot fick hon massage. Har ju inte velat massera henne nu när hon varit skadad, men nu när de ytterligare 2 viloveckorna har gått kör vi igång igen. Och hon tyckte nog att det var alltför länge sen nu, hon stod och njöt av varje sekund.
Även Emmas häst Acke fick sej en genomgång, han hade lite problem i hela framdelen på vänster sida, så förhoppningsvis har vi hittat orsaken till att han har känts knackig ett tag nu.
.
Är så grymt sugen på att plocka svamp, vet att hela skogen är full och kantarellsmörgås är ju så himla gott. Sen är det avkopplande bara att gå där bland granarna och leta. Får se om jag kan komma ut en dag i veckan ialla fall en timma... Om man orkar...
.
Kram Fia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0