Ruskigt höstväder...

Blev en blöt dag i stallet. Regnade när jag kom dit, regnade ännu mer när jag åkte hem. Men nu verkar det ha upphört för stunden. Söta flickorna mötte mej vid bussen som vanligt och följde med upp till stallet. När jag skulle ta in Lucky smet lilla bus-ponnyn med in. Hela vägen in, i Luckys box. Vänder mej om och där står Lady och ser oskyldigt nöjd ut i torven. Hennes box hade varit stängd, därför hon hade gått efter. Lucky såg måttligt road ut så Lady fick snällt gå till sin egen box istället.
.
Borstade och pysslade om Lucky och provade reglextäcket igen och konstaterade att det faktiskt funkar att ha det på henne. Ngt stort i halsen, men inget som ett litet stygn eller två inte kan fixa. Men lägger hon på sej lite mer muskler kommer det sitta som gjutet sen...=) Hoppas att de nya täckena kommer imorgon, sen får jag dem på lördag när mamma kommer upp. Har köpt ytterligare ett 200g täcke via Hästnet. Nu ska det bara betalas och skickas hem till mej.
Sen ska allt vara klart inför den kallare perioden...=)
Känns väldigt konstigt och lite tungt i hjärtat att göra sej av med Luddes täcken. Känns nästan lite fel. Men han behöver dem inte nu, han har det varmt och skönt och slipper för alltid frysa...<3
Och han hade velat att hans syster hade det bästa...<3
.
Tobbe jobbar sent idag, kommer inte vara hemma förrens 23.30 tror jag. Känns tomt här hemma utan honom, tur att jag har djuren som håller mej sällskap. Dumle ligger och vaktar vid ytterdörren som han alltid gör när någon av oss inte är hemma. Katten ligger på en av takbjälkarna och sover. Det är varmt och mysigt i mitt lilla hus här mitt i Gränna som är så tyst det bara kan bli såhär en onsdagskväll strax efter 22 när vind och regn ruskar utanför fönstret. Hoppas att vi kommer trivas lika bra i nya lägenheten som vi har gjort här.
.
Kram Fia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0