Nu är vi på plats...

Ja... då var man på plats i nya lägenheten och ska strax kika på piloten till Secret Circle. Kollade precis seriestarten av Vampire Diaries, bra avsnitt... Fattar bara inte hur jag ska orka vänta ända tills nästa vecka innan jag får se avsnitt nummer två...
.
Allt flyttande har gått som på löpande band idag, väldigt smidigt. Och ett stort tack till Henrik, Ullis och Linus och hjälpte till att bära och packa upp och ner. Och Oscar då förstår, fast han hjälpte väl kanske inte till så mycket även om han tyckte att han gjorde det...;)
.
Var ute till halv åtta och släppte ut finaste svart tillsammans med Emma imorse, var rätt mycket frost så Lady och Lucky fick vara inne en extra stund och tugga lite hö. Sen fick även de gå ut. Hade tänkt rida eller promenera, men jag kände att jag hade inte ro till det då jag visste hur mycket det var som behövdes göra hemma i huset. Så det blev till att mocka, stå och beundra världens vackraste en stund och sen ta bussen hem. Har även varit ute en sväng nu ikväll och lagt på henne ett täcke, ska bli regn inatt och hela dagen imorgon. Sista gången vi åkte till Gränna hämtade vi Knodden, så nu bor hela familjen i Ödeshög. Ja, förutom Lucky då förstås som är kvar i stallet i Stamseryd. Men förmodligen flyttar hon på tisdag om allt bara stämmer med hyresvärden i nya stallet, får inte glömma att ringa henne imorgon. Glömde precis av det i allt flyttstök idag.
.
Imorgon ska vi först ta det lugnt och äta frukost framför tvn, sen brummar vi ner till Jönköping och tar en sväng på Ikea och lite andra affärer. Sen ut till mamma en sväng, först stallet och sen hem till henne och käka tror jag.
Efter det, handla lite på CityGross och till sist innan vi åker hem, en sväng till stallet och pyssla med Lucky. Är det uppehåll ska hon få en promenad, annars får det va även om jag inte gillar att hon står två dagar i rad. I vanliga fall har hon endast 1 vilodag på vecka, förra veckan och denna har hon haft två. Och det märkt, hon blir mer pipig och alert och lite mer busig än vanligt...<3
.
Nehe, dags att krypa ihop i soffan och vänta på att Tobbe ska bli färdig med sitt bad.
.
Kram Fia!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej! Hon hade kotledsinflammation, ska tillbaka om 2 veckor och hoppas att det är ok då=)! Fick ju spruta, vilar nu....!

Kan väl höras av närmare om när ni vill flytta in! Vi åker bort fredag em och kommer hem söndag em!

Jessica

2011-09-18 @ 10:19:24
URL: http://jessicaroth.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0