Godmorgon från Ödeshög!

Vaknade av att jag knappt kunde andas imorse, helt igentäppt och slemmig...=( Så nu blir det, trots att jag egentligen inte tål det, penicillinkur till kvällen, fast väldigt låg dos. Detta efterföljdes av en lite behagligare morgonpromenad med Dumle i den kyliga luften. Har upptäckt att min hund, liksom min häst har något som jag totalt saknar... Ett fantastiskt lokal- och riktsinne. När jag är ute och rider och inte vet vilken stig jag ska in på för att komma rätt kommer Lucky direkt till undsättning och vet alltid vart vi ska. Hon har aldrig haft fel hittills...!
Dumle lotsade mej genom ett villaområde i Ödeshögs utkant mot Tranås, in på en lite mindre väg som gick genom en liten, liten park och in i ett skogsområde på små stigar. Lagom när jag tänker att nu får vi nog snart vända, annars hittar jag inte tillbaka samma väg så kommer vi ut till ett fält. Till höger en bit fram ser jag ett par garage... Våra garage! Och våran bil... Dumle var jättenöjd och tyckte, "jaha, tvivlade du någonsin, jag visste minsann precis vart vi var påväg hela tiden"!
.
Nu efter frukosten ska vi bege oss iväg till Jönköping där första anhalten är Ikea, sen får vi se vad vi orkar och hinner med. Hoppas vädret håller sej så det blir en promenad med finaste i e.m. också.
.
Nehe, dags att gräva i flyttlasset och hitta lite representabla kläder kanske?
.
Kram Fia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0