Väntar på fredagsmyset...

Hemma igen och har precis satt mej i soffan efter en dag som i princip har tillbringats igång hela tiden. Nåja, dagen började lugnt med mysmorgon framför tvn och ett varmt bad. Sen satte dagen igång på allvar ca kl. 10.30, var nere och plocka upp tvätten, packade paket som skulle skickas, åkte ner till Ica och lämnade in paketen och tog ut pengar. Tobbe släppte mej i stallet innan han åkte till jobbet 11.30. Mockade mina + de övriga boxarna i stallet då jag ändå hade lite tid över innan mina flickor skulle ha lunch. Lunchade tjejerna strax innan 13.00, sen knatade jag och Dumle hem.
Hann inte mer än svänga in på vår gatan så får jag ett sms om att tjejen som jag ska möta upp på Dinners precis kört ut Jönköping, så det var bara upp snabbt som ögat, byta jacka och skor eftersom de var blöta och ge sej iväg igen. Tar ca 25-30 min upp till Dinners och hann lagom upp och sätta Dumle i vår bil (Tobbe jobbar ju där) innan tjejen svänger in på parkeringen. Pengar byter ägare och nu har Lucky ett nytt rött 200 g täcke som ersättare för det som Sky käkade upp förra säsongen...=) Sen var det bara att vända näsan hemåt och knata hela vägen hem igen, provade en ny väg som visade sej vara lite längre (klantig mej) än den vanliga. Men till slut var vi hemma. Dumle däckade i sin fotölj och jag hann lagom käka och pusta lite innan det var dags att åka ut till stallet. Hann till och med skriva ut boxskyltar till tjejerna och laminera som nu sitter på deras boxar...=)
.
Tog bussen ut till stallet och tog in bägge, så härligt att se två små söta tjejer komma travandes emot en när man ropar.
.
Lucky:
Blev en sväng bortåt gräsvägen som tar ca 30 min. Pigg som attan var hon nu när hon stått en vecka, men hon höll sej i skinnet. Jobbade lite skänkelvikning och öppna på hemvägen, det fixade hon bra.
.
Lilla G
Fick sej en promenad på ca 20 min och en lektion i uppförande när man är ute och leder. Nu är hon ju ganska snäll och väluppfostrad från början, men jag vill ändå jobba på med det lite extra. Allt blir så mycket lättare om man har en bra grundlynad och det är ju perfekt att börja när de är små. Duktig var hon ialla fall så nu stannar hon nästan helt utan att man måste ta i grimskaftet när jag ber henne. Smackning gick däremot ännu fortare att lära sej...;)
.
Nu sitter jag bara och väntar på att Tobbe ska kliva genom dörren så vi kan börja vårt fredagsmys. Han jobbar till 20.30 så det dröjer väl ett par minuter till än kan jag tänka. Imorgon kommer Sara på besök, ska bli skoj...=) Vi ska ut till stallet och greja och sen blir det lite lunch här hemma med spaghetti och köttfärsås...
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0