Ännu en höstdag avverkad!

Känner mej halvt död, tror jag ska krypa ner i ett varmt bad och se om min stela kropp vaknar till liv igen. En sak är det som är säkert ialla fall.. det är definitivt dags att börja använda mössa och vantar igen! Höll på att frysa fingrarna av mej när jag red idag, ialla fall när jag värmde upp i skritt. Tobbe skjutsade ut mej till strax efter 13.00. Kände mej lite skyldig för att jag var sen ut, då jag tänkt att mina tjejor ska få lunch senast 13.00, men som tur va har jag en stallägare som kan använda huvudet (till skillnad mot ett av de andra stall jag stått i) så de hade redan fått..=)
Känns skönt att ha hittat så rätt med stall eftersom jag hade det så himla bra i Stamseryd, då känns det lite lika hårt att jag behövt flytta... =) På tisdag har vi planerat ridtur, hoppas bara regnet håller på sej under morgonen/förmiddan, vore tråkigt annare. Ska bli gott med lite ridsällskap!
.
Mockade hos mina två och packade hö, sen tog jag in bägge. Började med Lilla G, vill se att hon kan gå ifrån Lucky och det gick alldeles utmärkt, men hon är lite arg på Dumle, men det är inte så konstigt, han far runt henne och tittar på henne som om hon vore en jättestor flintastek. Han har nog fortfarande inte fattat att det är en häst...knashund!
Sen hämtade jag finaste och gjorde iordning henne för en ridtur, skrittade fram på gräsvägen och jobbade henne sen i 10 min i trav och galopp. Har börjar med galoppen redan nu eftersom det sliter mindre på hennes kotor och hennes rygg mår bättre av att jobba i galopp. Sen är hon lugnare och jobbar bättre i den gångarten och då är det bättre hon får gå i den enligt veterinären. Fast just idag var hon ganska pigg och tog väl ut sej i början för sen gick det lite segt sista metrarna i högergaloppen. Men nu var det ju längesen vi tränade också så lite muskler och kondis har hon allt tappat. Imorgon blir det skrittrunda, förmodligen promenad.
.
Slängde på bägge pållarna täcken innan de fick gå ut igen, sen pysslade jag lite i stallet och traskade till slut hem med Dumle som verkade ganska nöjd efter nästan 4.5 h lek i stallet.
.
1. Dumle o Lilla G har nåt otalt med varann 2. Söt som socker 3. Närbild 4. Puss!
.
Världens härligaste Dumle...<3
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0