Regn o Rusk!

Sicket jäkla skitväder. Såg ut som en dränkt katt när jag kom hem från stallet. Dumle var lika blöt han så jag passade på att ge honom ett bad. Han titta på mej som att jag va korkad när jag peka på badkaret och sa "hopp i" Han hoppade ialla fall upp med framdelen, men sen fick jag lyfta badänden över kanten, den kom han inte över med klumpisen..;)
Så nu är han trött och nöjd efter en morgon med bus, promenad och bad.
.
.
Det blev en sväng till Mantorp igår. Handlade på CityGross (så himla underbart att de har det här också!) och sen svängde vi in till Travshopen och inhandlade ett litet regntäcke till Lilla G, en svart grimma med mockafoder fick åka med hem också...=) Så himla söt blev hon i det lilla täcket som mäter hela 105 cm... Och jag är himla glad över att hon har det idag, det har varit en väldigt blöt liten shettis som hade kommit in ikväll annars. Och även om de har en del skyddande träd i hagen så blåser det ju som attan ute i stallet då det är så himla öppet med alla stora fält och åkrar runt omkring...
.
.
Tobbe släppte mej i stallet efter Mantorps trippen igår, gjorde iordning det sista i stallet och tog in hästarna. Pysslde med bägge två, vet ni hur lång tid det tar att borsta bort tre miljoner kardborrar ut en shettissvans!? 45 min!!!!
Men nu är den utborstad och fin och idag har de bytt hage så inga mer kardborrar för mej.
Hon är så himla lugn och fin den lilla, sa inget när jag provade täcket igår, inget om när jag sprayade svansen med man och svansspray och lyfte så fint på alla fyra benen när jag ville kratsa hovarna. Sen är hon supergosig, vill helst stå med sin lilla mule mot en hela tiden och bli klappad...<3
.
Tog ut Lucky och Lilla G tillsammans idag, gick jättebra det också. De har redan blivit enormt fästa vid varandra. Där Lucky är, där är också Lilla G. Lucky tillåter att hon står precis jämte henne och att den lilla är och luktar och grejar vid henne och pussar henne på mulen. Det var bara när Lilla G ville stoppa huvudet mellan frambenen, under täcket på Lucky för att få skydd från regnet som Lucky grinade lite illa och pep på henne.
.
Tyvärr är det lite dålig kvalitet på några av bilderna, det enda väder min kamera inte gillar är just regn.
.

.
Nu blir det vila en stund innan det är dags att ta tag i städ och tvätt. Lite lunch ska tillagas och ätas också. Sen kommer jag förmodligen åka ut en gång till för att kika till hästarna ikväll lagom när de tas in. Man är ju lite extra nojig nu i början när den lilla precis har kommit och så. Sen vill jag gärna känna på Luckys hovar så det inte kommer nåt nytt som jag missar.
.
Kram Fia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0