Jag e kvar....

Ja, vad har hänt de senaste dagarna, man skulle kunna tro att jag gått under jorden helt och hållet. Men så är inte fallet, dock har jag brottats mot en envis, jävla förkylning som har tagit fart på nytt. Så mot mitt egna sunda förnuft har jag börjat äta Kåvepenin (penicillin) och jag tror att det börjar vända. Känner mej ialla fall piggare nu är på länge. Men halsen är jämntjock och slemmig så det är rätt jobbigt att prata.  Näsan rinner och hela jag känns svullen och jäklig (kan iofs bero på Kåvepeninen också). Jag är för tillfället nästan helt döv också, vaknade imorse med lock för båda öronen som ännu inte släppt. Fick trycka telefonen mot örat för att höra vad mamma sa när jag pratade med henne imorse, så en saftig öroninflammation lägger vi väl till listan också. Sen att ögonen kliar och rinner är ju bara en småsak…Suck!

.

Vad har jag nu få hittat på i dagarna sedan sist jag skrev? Det är bäst jag tar allting från början...

.

Lördag:

Begav oss mot Borås ca 11.00. Firade ett antal födelsedagar tillsammans, min, Ullis, Henrik och lillaman Oscars. Vi fick som vanligt smarrig mat och tårta... Min tårta var absolut det bästa, jag hade fått Mulle på den...=) Och Mulle blir man aldrig för gammal för...

.

Vi drog oss hemåt ca 17.00, åkte hem så jag fick byta till en tjockare jacka och mössa och vantar. Sen direkt ut till stallet. Plockade in Primm, Teddy, ChatCha och Sessan först... Mockade färdigt och tog sen in mina. Myste en stund och begav oss sen hemåt igen...

.

Söndag:

Åkte med Tobbe ut till stallet och lunchade flickorna. Mockade och gjorde färdigt stallet medans de åt. Sen tog jag först in Lilla G, jobbade med henne en stund på fältet, hon lär sej väldigt fort. Men attans så envis hon e den lilla... Sen var det Luckys tur, tömkörde henne på fältet i alla gångarter, hon gick jättefint. Lagom när jag höll på som bäst att skritta av henne längst bort på fältet så hör jag ett litet välbekant gnägg... Lucky och jag ser samtidigt den lilla svarta pricken bli större och större. Emot oss kommer en överlycklig liten shetlandsponny. Inte lönt att skälla på henne inte, hon fick gå med oss lös sista biten vi skrittade av. Hon går ju inte långt ifrån Lucky inte, hon gick mer på henne än jämte. Hon vill inte vara utan sin kompis. När jag släppte ut dem igen stannade hon så snällt i hagen.

.

1-2. Såhär går det om man lämnar kudden obevakad i 2 sek. 3. Lilla G på rymmen.


Måndag:

När vi kommer till stallet står Teddy och lilla G på fältet mellan hagarna och betar sida vid sida. Förmodligen hade det ena busfröet rymt först och sedan lockat ut nummer 2 på äventyr. Stackars Lucky gick och gnäggade oroligt i hagen hela tiden... Efter en jäkla massa mixtrande med trådar hejsan svejsan så stannade hon till sist i hagen. Det är verkligen så att har de kommit på att de kan rymma så gör de ju det. Det blev en promenad för Lucky på 30 min på hårt underlag. Har varit mycket gräs nu det sista.

.

Tisdag:

Vaknade och kunde knappt andas för halsen var så himla svullen. Jessica var snäll och lunchade mina så jag bara behövde åka ut till kvällen och mocka och släppa in. Tobbe skjutsade ut mej och stannade tills jag var färdig, sen åkte vi hem och myste ner oss i soffan så jag fick vila lite till.

.

Onsdag:

Mådde ännu sämre än på tisdagen så vila för mej denna dag också, åkte med Tobbe ut till stallet. Hästarna fick vila idag också, måste försöka bli lite piggare först. Mamma kom och hämtade mej och sadel i stallet, efter ett snabbt stopp på Max för proviantering åkte vi vidare till hennes stall. Provade min sadel på hennes ena häst och där blev den kvar... Så nu bor bägge mina f.d westernsadlar i Spånarp...=) Mamma skjutsade in med till A6 där Tobbe mötte upp, det blev en snabbis in på köpcentrat och sen hem igen...

.

Torsdag:

Mådde lite bättre, var dock mer svullen i halsen och snorig. Gick ut på morgonen tillsammans med Dumle och släppte ut hästarna, gick hem igen. Sen åkte jag med Tobbe ut på e.m igen, då fick Dumle vara hemma. Lilla G fick en promenad på 30 min och Lucky en på 45 min.

.

1. Lilla G 2. Lucky 3. Lerbad 4. Precis nyrullad

Detta är alltså vad som har hänt hittills, dagens inlägg kommer i ett eget här ovanför senare!

Men nu är det dags att springa ut på promenad med Dumle, ska testa en ny väg idag!

.

Kram Fia!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0