Tre dagar på en gång...

Eftersom min hjärna känns som kokt brocolli och jag är supertrött blir det kanske inget jätteskojsigt inlägg idag. Dock har jag en massa foton som gör det hela lite bättre ialla fall! De kommer i ett eget inlägg här ovan senare!
.
Onsdag:
Tog mopeden ut till stallet, tömkörde Lucky i skritt och trav. Hon gick så himla fint. Väldigt avslappnad och med bra rytm och takt hela tiden. Lilla G fick pyssel och gos. På vägen hem börjar mopeden slänga hit och dit med bakändan, stannar så fort jag kan och naturligtvis... Punka! Tog mej tre gånger så lång tid hem som i vanliga fall när jag går, den ser kanske inte så tung ut den där lilla mopeden, men jäklar vad den väger om man ska flytta den 2 km.
.
Torsdag:
Hade utsläppet i stallet, eftersom mopeden tagit semester och det uppenbarligen är ganska svårt att hitta däck som passar en veteranmoped så fick min kära pojkvän ställa upp och skjutsa mej. Att gå ut så tidigt på morgonen i det kalla vädret hade väl varit en upplevelse, men en jag gärna slipper med tanke på min kropp. Jag hade tänkt stanna och fixa med hästarna på morgonen, men kroppen skrek HEM efter utsläppet så jag åkte med hem igen. Bäddade ner mej framför tvn och försökte vila lite.
Bestämde mej ialla fall för att åka med Tobbe ut till stallet när han skulle in till jobbet för ett möte, mockade och fixade käk till tjejerna, lunchfodrade och njöt av det soliga vädret, trots att temperaturen endast nådde blygsamma +8 grader. Tog in Lucky och borsta av henne, lindade benen och gick ut för att värma upp. Longerade henne i alla gångarter, galopp är verkligen hennes gångart. Hon faller in i den så naturligt och är så vanisnnigt balanserad. Det kliar i fingrarna att få rida henne och träna. Men eftersom jag inte har nån sadel tills min gamla är såld får jag nöja mej med att jobba henne från backen och ta skritturer barbacka. (Just det, nämnde jag att hon växt ur ytterligare en bomstorlek...Jag bara älskar att byta sadel var tredje månad).
Tobbe kom och hämtade upp oss strax innan halv fyra och vi begav oss först till Aneby, tog lite småvägar så vi fick se nåt annat än den vansinnigt tråkiga Tranåsvägen. Kikade på en sadel, men konstaterade rätt snabbt att den var alldeles för svängd för min pålla. Har gett upp på bomsadlar nu, får bli en bomlös med fast framvalv ialla fall.
Åkte vidare till Jönköping och hann med ett besök på Max för lite käk och sen Charlies och Eko. Lilla G fick en ny grimma, likadan som Lucky har. Får ta kort på den och slänga upp här sen. Sen har jag äntligen köpt en ny borste till hästarna, något jag tjatat om länge, men jag är så petig med hur de ska vara utformade för att jag inte ska få ont i händerna när jag använder dem, men denna var perfekt!
.
Fredag: Idag
Idag har Lucky fått sej en promenad på 40 min på lite hårdare underlag. Vill försöka variera så mycket som möjligt, nu har det varit mycket gräs det sista. Vilket iofs kan vara ett jättebra underlag, men att få in lite asfalt och hårda grusvägar är inte fel alls. Lilla G fick en ordentligt genomgång, så nu kan man dra en fintandad kam igenom hennes tjocka svans om man vill. Sen jobbade vi med lite vanliga övningar så som att flytta i sidled, backa, fram, stanna, sidled, mycket för att öva upp känslan för varandras kroppsspråk. Tycker det är ett jättebra sätt att lära känna varandra. Lilla sötnosen gnäggade åt mej både igår och idag när jag kom...<3 Lucky hälsar ju alltid, men den lilla har inte hälsat tidigare. Men nu har hon börjat med det, så nu står det två svarta skönheter och ropar när man kommer.
När jag var färdig i stallet knatade jag och Dumle hemåt. Jag parkerade mej framför tvn en stund. Sen tappade jag upp ett varmt bad och sjönk ner i 1 h. Ska strax gå ner till Ica innan Tobbe kommer hem, han slutat 20.30 och då har de redan stängt. Det är väl det enda jag kan klaga på när det gäller Ica, superdåliga öppettider. till 20 mån-fre och till 18 lör-sön. Är ju van vid Gränna, öppet till 22 alla dagar.
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0