1 Oktober

Så har ännu en månad gått förbi och vi närmar oss vintern med stora kliv. Inte heller vill min fökylning ge med sej utan den slår tillbaka med full kraft varje natt. Vore trevligt att bli frisk nån gång. Har varit sjuk i över 1,5 mån.
Vad har jag hållit mej sysselsatt med de sista dagarna då?
.
Torsdag 29/9
Dagen började med att vi käkade frulle, åkte över till Gränna och städade färdigt i huset. Framåt e.m. åkte vi hem med kärra och jag åkte ut tillsammans med Dumle till stallet. Tobbe åkte tillbaka för att ta hand om besiktningen på huset.
Det blev en tur bortåt gräsvägen med Lucky på 40 min, äntligen har jag fått börja trava min lilla fining. Så 5 min trav la jag också in. Strax därefter kommer Tobbe tillbaka och vi åker hem och tar kväll. Supertrötta bägge två.
.
Fredag 30/9
Sov ända till 10.40, vaknade med värk i händer och handleder (skulle gissa på efter fönsterputsning och skrubbning igår). Tobbe började jobba 12.00 så han åkte efter nån timma. Själv satt jag kvar en stund framför tvn. Sen bestämde jag mej för att det var dags att ta tag i dagen och jag klädde på mej och tog med mej Dumle ut på en promenad. Lite över 1.5 h och 8.5 km senare kom vi hem igen. Nöjda och glada efter utflykten.
.
Käkade lite och tog sedan bussen ut till stallet. Tog in Lucky, kände genast att något inte var som det ska. Kände på hennes hovar, varma, men inte supervarma. Däremot hade hon puls i inte bara fram, utan bak också. Ringde veterinären som tyckte att jag skulle prova att skritta en sväng och se hur hon kändes, så jag sadlade och hoppade upp. Kom inte långt innan jag vände och hoppade av, hon kändes stel, stapplig och snubblade ett par gånger. Typiskt fångbeteende. Ställde int henne i boxen och lät henne vila. Ringde ytterligare en veterinär och hovslagare och de tyckte alla att hon skulle få vila över natten och gå ut i en hage utan hösilage på morgonen, hade hon fortfarande puls blir det farbror doktorn, men annars var det bara att avvakta. De kunde dock inte säga om det var mängden mat eller hösilaget i sej som hon reagerat på, kanske båda? (De har bal i hagen) Så jag hoppas verkligen att hon är bättre idag. Meningen var att jag skulle åkt med Tobbe ut på morgonen då det inte går några bussar alls. Men förmodligen glömde han väcka mej innan han åkte till jobbet...=( Så nu måste jag vänta tills efter tio med att kolla henne. Tack och lov verkar jag ha haft turen att ha fått helt underbart förstånde stallägare igen... Så det ska nog lösa sej till det bästa med hagar och mat och allt annat.
.
Idag 1/10
Idag ligger planen enligt följande. Käka lite frulle och städa av här hemma innan Tobbe kommer hem strax efter tio. Duscha och göra mej iordning, åkte ut till Lucky och kolla henne. Beroende på hur hon ser ut och mår så antingen tinga veterinären eller avvakta. Efter det blir det Jönköping och Ryhov, ska MR-röntga knät äntligen. Har väntat nästan en månad på det, så det ska bli jätteskönt att få det gjort...=) Sen blir det en sväng runt lite olika affärer. Ska handla en del presenter då det är en massa släkt som fyller år, bl a min egen mamsing som fyller år redan imorgon...=) Och lillebror som fyller på måndag...
Sen tillbaka till stallet igen på e.m. och pyssla med Lucky, mår hon bättre så blir det en liten promenad, bättre att hålla igång henne. Ska jaga Mantorp också. Bättre att ringa de som sett henne innan också.
.
.
Kram Fia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0