Söndags morgon...

Sitter och kikar runt och ser om jag hittar nåt intressant på nätet medans Tobbe fixar lunch i köket. Efter det har han lovat mej skjuts ut till stallet, är lite lat idag och orkar inte gå när jag är förkyld. Trodde jag skulle bli tokig igår, näsan rann hela tiden. Och sen glömde jag ju naturligtvis att ta allergitablett för höet, vilket jag måste när jag är förkyld så då fick jag ju en reaktion på det också...Typiskt! Men trots att näsan är illröd och känns som ett ända stort sår är det ändå lite bättre idag. Kroppen känns lite mörbultad fortfarande dock.
.
Igår kom Sara på förmiddan och vi åkte ut till stallet, efter mockning och iordninggörande (har jag precis hittat på ett nytt ord?) av foder så tog vi in bägge tjejerna. Borstade av Lucky och tränsade, sen hoppade jag upp barbacka medans Sara gick med Lilla G. Hade tänkt köra hela gräsvägen, men Lilla G verkade lite trött så vi vände och rundan slutade på 20 min. Idag ska hon få vila, blir endast lite borst och pyssel. Igår hade de sänkt hennes krubba och vattenkopp också och hon hade förståt hur den fungerar på en gång... Duktiga lilla hästen...<3
.
Idag tänkte jag skritta fram på gräsvägen och sen trava lite på fältet hemma vid stallet. Dags att börja jobba henne nu igen, hade ju precis börjat trava när hon fick känningar i förra veckan, men nu mår hon bra igen och är väldigt pigg på att jobba...=)
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0