Söndag 30/10-2011

Började med en lugn hemma-morgon. Naturligtvis vaknade jag tidigt ialla fall. Tittade på klockan 07.59... Alldeles för tidigt, upptäckte dock nån minut senare att klockan var inte 07.59, den var 06.59... Min mobil hade inte ställt om dej själv till vintertid. Himla mystiskt, tycker man att de nyaste ska göra, men tydligen inte. Tobbes mobil hade ställt om sej, men han trodde inte att den hade gjort det så han gjorde det själv, så han trodde klockan var 05.59...=P Jag konstaterade att det var alldeles för tidigt att gå upp på en ledig söndag ialla fall och tvingade mej själv att somna om. Vaknade nån timma senare och satte på tvn. Sen hade vi en riktigt slappardag resten av dagen fram till kl. 16.00. Då var det dags att åka till stallet och fixa mej hästarna.
.
Men först gjorde vi ett stopp på Ica och hämtade ut min väldigt efterlängtade sadel... Äntligen! Såg fram emot att få ta en testtur i den om den verkade passa. La på den och jo, det ser lovande ut. Skulle hämta resten av grejerna och ta en kort skrittur... Konstaterar snabbt att min sadelgjort inte finns i stallet. Den ligger kvar i Jeepen sedan vi var iväg med min gamla sadel... Skit! Så det får bli provridning imorgon istället.
.
Hade tänkt ta en promenad med henne istället, men vände ganska snart då det småregnade och blåste och började bli mörkt. Allmänt sketväder helt enkelt. Lilla G har ju haft ganska höga väggar i sin box att hon precis har kunnat kika över kanten. Har känts lite tråkigt att hon inte har kunnat se ut ordentligt och kunnat se sina kompisar. Igår hade de som äger stallet sänkt hennes vägg med 2 plankor och även gallret så nu ser hon ut och hon verkar jättenöjd med det...=) (Bilder kommer, de jag tog blev så mörka)
.
Tobbe hämtade mej 18.00. Hem, bada och sen krypa ner i soffan framför resten av filmen vi tittade på under morgonen. Australia, helt underbar film! Efter det blev det Water for Elephants också en jättebra film!
.
1-2. Tokhunden som alltid ligger på den uppvikta hatthyllan. 3. Nya sadeln (Continental Reiner Bryant nr 194)

.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0