Ny vecka...

Sitter och spanar runt på nätet. Det verkar inte bättre än att det är dags att byta sadel igen. Hade utprovare ute idag och som jag misstänkt har skrutt-hästen breddat ur ännu en bomvidd... Börjar ju fundera på om hon äter anabola i smyg eller nå? Men nu har jag tröttnat på att byta sadel var tredje månad (vilket jag har gjortn u det sista) så det blir om den bara passar en bomlös med fast framvalv. Kommer en utprovare med sadlar från Skåne om ca 3 veckor. Det är bra att bo utmed E4, alla åker förbi här förr eller senare...;) Jag har alltid varit emot bomlösa då jag är rädd att det ska bli tryckpunkter i ryggen på hästen, men denna ska vara så stabil att du inte känner någon skillnad mellan den och en bomsadel. Den är ganska ny i Sverige och överhuvudtaget fattade jag det som så det ska bli mycket spännande...=)
.
Eftersom det spöregnade efter det att sadelutprovaren varit ute gjorde jag inget mer med Lucky, pysslade och provade en sele som min snälla stallägare sagt att jag får låna och prova...=) Sen släppte jag ut bägge tjejerna igen i regnet, de tittade långt efter mej och såg lite ledsna ut när jag gick in mot stallet igen. Inge kul att vara ute när det regnar även om man har täcke.
.
Har inte gjorde så mycket nytta här hemma sen Tobbe hämtade mej i stallet, motionen idag bestod ju av att gå ut till stallet ialla fall och bara det tar ca 45 min. Hunden motionerar sej själv när han far runt som en dåre i stallet så inget dåligt samvete för honom inte. Eller jo, jag bakade en kladdkaka som stod inne lite för länge så den blidde inte så kladdig, men god ändå...=)
.
Imorgon är det jag som ringer till läkaren, nu har jag varit förkyld hur jäkla länge som helst... Jag skiter snart i vad de gör eller ger mej, bara jag blir helt frisk. Det går ju upp och ner hela tiden också, värst är det alltid på morgonen och kvällen. Reagerar ju även starkare på saker jag är allergisk emot...
.
Måste bara visa cykel/gångbanan jag går när jag ska till stallet. Spikrak i 3 km, fatta att den är tråkig att gå!
Bild 1. Framåt Bild 2. Bakåt

.
Kram Sofia!

Kommentarer
Postat av: Ulli

Kan inte kännas som man kommer nånstans när man är ute & går på den vägen ;)

Verkligen trist väg.

Skickar med en stor krya på dig kram oxå =)

2011-10-11 @ 17:06:32
URL: http://www.ullistartor.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0