Lördag förmiddag...

Sitter och laddar ner ett bildredigeringsprogram till datorn, det gamla försvann när vi omformaterade hårddisken... Och klantiga mej glömde bort vad det hette...=( Jag som var så nöjd med det programmet.
.
Ska om ca 1 h traska ut till stallet och luncha hästarna, sen mocka lite skit och motionera Lucky. Lilla G får endast lite vett och etikett träning idag...=) Och borstning och mys naturligtvis... På tal om det måste jag köpa mer man och pälsspray nästa gång jag åker förbi en hästaffär, det går åt enorma mängder för att hålla en shettissvans i skick.
.
Efter stallet idag blir det en promenad med Dumle, har inte funderat närmare på vart vi ska gå, men något ska vi väl hitta på. Jag gillar att utforska nya vägar och Dumle likaså. Igår åkte jag med Tobbe ut till stallet 10.30, mockade och tog sen in tjejerna, Lilla G fick lite pyssel men i övrigt fick hon vile. Lucky slängde jag på selen och jobbade henne en stund på fältet i alla gångarter, hon verkade lite loj till en början, mer intresserad av att försöka äta än att jobba, får nog börja slänga till dem halm i hagen så de har att pilla med hela dagen.
.
Efter motionen fick jag hjälp av Ullis att hålla henne och muta med morot medans jag drog fram vagnen och sänkte skaklarna över henne, så nu har hon stått framför vagnen med skaklarna på bägge sidor och stod snällt medans jag tryckte dem mot hennes sidor också...Min duktiga flikka...<3
.
Eftersom det inte gick några lämpliga bussar blev det en promenad hem istället, väl hemma lagade jag lite mat och käkade, sen blev det en timmas promenad med Dumle och hem igen. Tappade upp ett varmt bad och låg och läste ca 45 min innan nyckeln vreds om i låset och Tobbe kom hem. Naturligtvis var han tidig, jag hade tänkt hinna laga mat innan han kom så att det skulle vara färdigt, men eftersom han hade fräckheten att vara tidig fick han finna sej i att hjälpa till med maten istället...;)
.
Vi käkade tacos och kikade på Vampire Diaries och Secret Circle innan det var dags för Dumles sista kvällsrastning och sen sängen...=) Somnade som en stock efter bara ½ kapitel i boken.
.
Kram Sofia!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Å nu står de inne å mumsar på gott hö=))!!!!

Har rett ut Primm å Teddys man//svansar ikväll,där rök nog en halv flaska hihi!! // Jessica

2011-10-22 @ 18:44:43
URL: http://jessicaroth.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0