Lördag 29/10-2011

Sov till halv tio, ut till stallet och fixa mej hästarna. Gick en 40-min promenad med Lucky och en 10-min med Lilla G. Bägge tjejerna fick lite extra pyssel. Idag trotsade vi grisarna och Lilla G följde med in i stallet helt själv medans Lucky stannade i hagen. Sedan fick hon stå själv i gången och bli ompysslad innan jag tog in Lucky. Hon är verkligen i trotsålders för tillfället. Att lyfta hovarna har gått hur bra som helst innan, nu ska vi dansa runt och klättra upp på saker för att slippa bak och nästan lägga oss ner för att slippa fram. Tokhäst! Men när jag övertygat henne om att jag är envisare än henne lyfte hon snällt alla fyra flera gånger. Naturligtvis får man då morot som belöning, då ser hon så himla nöjd ut...=P Hon har rännt iväg på höjden också, rumpan är flera cm högre än framänden. Nu hade jag ju inte någon ordentlig mätsticka (måste införskaffa) men jag fick henne till 108 cm över rumpan...=O Det betyder att Lilla G ev blir B-ponny om manken växen ikapp...
.
Lucky och jag gick runt vindkraftverken. Hon är helt otrolig min lilla häst. Det närmaste ligger endast några få meter ifrån grusvägen där vi går förbi, vilken gör att vi går rakt under vingarna. Det är en ganska häftig känsla då man riktigt känner hur luftströmmarna nästan tar tag i en. Idag blåste det ganska mycket också så det var bra fart på alla verken. De låter ju en hel del både från den lilla motor/generator? som finns i verken och även en hel massa från vingarna. Lilla Lucky går med slak lina, huvudet sänkt och ro i blicken helt lugnt förbi det brummande och surrande vindkraftverket och bryr sej inte det minsta... <3
.
Världens finaste...<3

.
När jag var klar i stallet gick jag hemåt. Gick ut en snabbis med Dumle och fick sen skjuts av Tobbe till jobbet.  Tobbe hade jobbar 10-13.30, jag jobbade sen 15-19. Vi fick hoppa in lite extra då det behövdes lite fler. Betydligt lugnare dag, men lika roligt för det...=)
.
Tobbe hämtade mej efter jobbet... och vi åkte hem och tog lördagsmys framför tvn.
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0