Helgen!

Lördag
Kom iväg till stallet som jag hade tänkt. Lunchade tjejerna och mockade medans de käkade färdigt. Tog sen in bägge, borstade och pysslade först med Lilla G, sen var det Luckys tur. Slutade på en promenad på 6 km som tog 1 h och 10 min. Gick utmed golfbanan, runt campingen och sen gräsvägen hem. Jag hade missberäknat tiden lite så Tobbe hann ut till stallet för att hämta mej innan jag hann tillbaka. Så han gick och mötte mej på gräsvägen, hihi... lurade jag han till att motionera lite också...=P
Vi gjorde klart och släppte ut tjejerna sen åkte vi hem! Efter ett snabbt stopp vid Ica hade vi botat kvällens glass och godisbegär också! Väl hemma slappade jag en stund och tog sen ett bad för att sedan leta reda på en bra runda till mej och Dumle som skulle vara upplyst eftersom det vid det här laget var beckmörkt ute. Hittade en jag trodde skulle ta ca 45-50 min. När jag väl kom hem hade jag avverkat  km på  h och  min. Så nu var både jag och hunden trötta.
.
1. Lilla G är trollkarl, den här boxen är alltså inte mockad, hon gömmer det så väl... 2-3. Under och efter rullning.

.
Söndag
Klockan ringde strax efter kl. 6.00, bara att gå upp, klä på sej och ta med en ganska morgontrött Dumle ut till stallet. Släppte ut hästarna och gick sedan hem igen. Eftersom Jessica och Ullis varit så snälla och gett mina lunch kunde jag med gott samvete åka ut med Tobbe till stallet strax innan halv tre när han ändå skulle till jobbet.
Jag mockade och fixade iordning, tog sedan in tjejerna och borstade. Tog med mej Lucky och knatade iväg på vår promenad, har varit mycket promenader nu det sista när jag inte har någon sadel. Men jag vill inte longera eller tömköra på volt alltför mycket efter hennes kotledsinflamationer. Och jag tror att minst 1 h promenad i raskt tempo på kuperat underlag ger minst lika mycket som 10-15 trav/galopp + uppvärmning. Sen har jag inget emot att promenera, Lucky älskar att komma ut i skogen och jag tycker man får en helt annan närhet tlll sin häst.
När vi kom tillbaka efter nästan 1,5 h var jag ganska trött i benen, men inte Lucky. Hon pinnade på som att detta bara var uppvärmingen. Då hade vi gått  km.
Hann lagom släppa ut dem igen i 45 min så att Lucky fick rulla sej lite och Lilla G fick sträcka på benen efter att ha stått inne medans jag var ute med Lucky. De verkade nöjda när de fick komma in igen och äta sin kvällsmat. När jag lindat benen på Lucky och nattat dem traskade jag hemåt i mörkret.
.
På promenad med Lucky i höstsolen...
.
Passar även på att presentera de andra hästarna som bor i stallet...
1. Teddy 2. Primm 3. ChatCha 4. Ulyssé (sessan)

.
Jag 'älskar mitt Wisepilot program som jag har i mobilen. Det mäter hur långt jag går, hur lång tid det tar, max hastighet och medelhastighet. Perfekt för att hålla koll på hur mycket jag tränar med Lucky och Dumle.
Gjorde en liten snabb uträkning på hur mycket jag har rört på mej tillsammans med djuren nu i helgen och kom fram till följande.
.
Lördag:
Till stallet 4.5 km  (45 min)
Promenad m. Lucky 5.7 km (1 h 10 min)
Promenad m. Dumle 6.5 km (1 h 5 min)
Sammanlagt: 16.7 km (3 h)
.
Söndag:
Till och från stallet 9 km (1,5 h)
Promenad m. Lucky 8 km (1 h 25 min)
Hem från stallet 4.5 km  (45 min)
Sammanlagt: 21.5 km (3 h 40 min)
.
Trodde faktiskt inte att jag gick så mycket dagligen. Jag kommer då inte ha dåligt samvete nästa gång jag äter en chokladkaka...=P
.
Kram Sofia!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0