Ensam onsdagskväll...

Under gårdagen hände det i princip ingenting mer än att jag satt i telefon en stor del av dagen och Dumle fick en ny kompis. 6-månades Amstaff-korsning.
.
Idag ringde klockan 07.00, jag orkade inte upp förrens 07.30, klädde på mej och gjorde mej iordning för att gå till stallet. Var framme till 8.45, kl 9.00 var det dags för Ulrikas häst Sessan att få sin massage, första gången jag masserade henne, men hon var gammalt proffs det märktes, tydligen hade hon fått massage regelbundet hos förra ägaren. Hon stod som ett ljus hela tiden och verkade uppskatta massagen.
Efter det var det dags att mocka och fixa med foder till mina. Tog sen in bägge damerna och longerade Lucky en stund i alla gångarter, efter det fick även hon massage. Hade tänkt greja med Lilla G också, men jag kände mej väldigt trött och klockan började bli lunchdags så bestämde jag mej för att lite borstning och pyssel fick räcka idag.
.
13.15 började jag gå hemåt. Naturligtvis hade Tobbe hunnit ge sej iväg till jobbet innan jag kom hem. Typiskt, får ta igen det imorgon istället, nu kommer han inte hem förrens 23.30 tidigast. Då jobbar han morgon och har hela e.m/kvällen ledig. Känns som att man får ut mer av dan tillsammans med honom när han jobbar morgon. Själv är jag ju en kvällsmänniska när det kommer till jobb, men det är nog för att jag alltid blir så trött i huvudet efter arbete och då vill jag bara hem och slappa och inte åka ut till stallet. Så på så sät passar det mej utmärkt att jobba kvällar...=)
.
Imorgon har jag inget speciellt planerat, tänkte ta stallet på förmiddan, jobba Lilla G i lina eller promenera med henne. Lucky ska få en långpromenad, tänkte ta den runt sommarstugorna/Öninge. Det tog ju sin lilla tid, men var riktigt fin att gå. Hoppas att vädret står på vår sida.
På fredag ska jag prova på ett pass på Dinners, lördag - söndag ska jag försöka vara hemma så mycket som möjligt, förmodligen hittar Tobbe och jag på någonting då han är ledig hela helgen! Och om jag har tur har även nya sadeln kommit hem så att jag kan provrida den för första gången i helgen.
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0