Vem satte på fläkten?

Sitter och väntar på att Tobbe ska komma hem, har precis stoppat in en falukorvs"gratäng" i ugnen... Blir makaroner till... en av mina favoriträtter...=)
.
Dagen började idag mindre bra, vaknade 06.56, tittade på klockan, konstaterade att jag försovit mej sisådär 1 h och fick lite halvpanik. Väcker Tobbe och ber honom lite snällt att skjutsa mej till stallet... Kommer dit strax efter sju, fattar inte ens hur jag fick på mej kläderna så snabbt. Alla hästar ute till 7.30 ialla fall.... Mockade och fixade iordning i stallet.
Tog in mina tjejer igen efter ca 1,5 h (eftersom de äter lika fort som halvsniglar rör sej så tar det så lång tid för dem att få i sej ca 5 kg hösilage på morgonen, tillsammans...)
.
Lilla G fick en borstning och Lucky borstade jag först av och masserade sedan. Efter det var både jag och hästen varma. Förmänskligade min häst lite och la på henne 100g täcket efter massagen trots att termometern visade +7,3 grader ute. Men med tanke på att det blåste så man knappt kan gå upprätt och jag frös i min vinterjacka så kändes detr befogat. Känns onödigt att all värme vi jobbat upp under massagen bara ska gå rätt ut genom täcket direkt...
.
Gick hem när jag kände mej färdig, går knappt att gå ordentligt när det blåser så. Och som om inte hela-havet-stormar blåsten var nog så började det småregna när jag kommit halvvägs. Kändes som om nån kastade möbelspik in i en fläkt som sedan slungades mot mej, rätt i ansiktet... Underbart!
.
Resten av dagen blir lugn, tänkte tvätta lite. Ska upp till jobbet och köra 18-20 eller nåt sånt sen ikväll. De hade lite mycket bokat så jag beshövdes visst under de timmarna.
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0