Väntas oväder imorgon!

Har haft en mysig lördagskväll hemma med Tobbe... Bara legat i soffan, latar oss och ätit godis.
Morgonen började likadant, gick upp, käkade frulle framför tvn. Åt lunch och åkte sen ut till stallet. Red en sväng på Lucky medans Tobbe gick med tillsammans med Dumle. Mysigt även att det blåste att vara ute hela familjen (ja, katten var ju hemma, men han hade la blåst bort annars)... Lucky kändes kalasfin idag efter gårdagens massage. Väldigt rörlig, allt funkar så himla bra med henne nu. Hennes hovar är super igen (tack vare bästa hovisen Rocksjö!), träningen funkar nu sedan jag började jobba mindre i trav och jobbar mer i galopp och tempoväxlingar i den gångarten istället.
Helt underbar känsla idag, skulle galoppera bort från Tobbe och Dumle på gräsvägen för att Dumle skulle få träning att inte känna att han måste springa efter hästarna när de springer (vilket han gillar och kommer för nära)...
Skrittade på lång tygel på en hand, det räckte att jag tänkte galopp, minns inte ens att jag rörde henne. Hon fattade en sån supermjuk, runda galopp och det vara bara att sitta kvar på en hand och åka med. Hon jobbade i rätt form och verkade älska det! Så vill jag att det ska kännas varje träningspass, kändes som att hon läste mina tankar...
Finaste hästen...<3
.
Det blev inte 1,5-2 h på jobbet igår, det det 18.30-22.30 istället. Det var kaos när jag kom, grovdisk överallt.. Ingen riktig diskare och en massa ordinarie personal borta. Men vi fixade det trots allt och kvällen flöt på utan problem.
Men trötta var vi när vi väl kom hem, eller jag var väl bara trött i huvudet egentligen. Jag hade ju bara jobbat fyra timmar. Men Tobbe såg lite halvdöd ut som de övriga som hade jobbat långa pass.
.
Imorgon har de lovat regn större delen av dagen och det ska blåsa halv storm. Så vi håller oss inne. Lucky får vila, det blir bara en tripp ut vid lunchtid för att mocka och fodra.
.
.
Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0