Torsdag morgon...

Ska strax gå och krypa ner i varma sängen igen jämte Tobbe. Tre nya avsnitt av Heartland "ligger" på laddning...
Så nu är frukostunderhållningen ordnad, men jag har en känsla av att han den där sambon inte kommer vilja gå upp än på ett tag...
.
Klockan ringde strax efter sex idag, det var faktiskt hyfsat lätt att komma upp även att jag gick och la mej sent igår. Kanske var det för att jag visste att jag fick komma hem direkt efter stallet och lägga mej igen. Tog Dumle med mej och gick ut i morgonmörkret. Mötte inte en kotte på vägen, eller jo 2 mopeder och en tant på cykel som höll på att köra över mej, skrek sen att jag ska ha ficklampa med mej så jag syns. Jag svarade att det vore ju bra om tant har ett lyse på sin egna cykel också, så hade hon kanske sett alla de reflexer jag och hunden hade på oss.
.
Släppte ut alla hästarna i blåsten och regnet, när jag nästan var färdig kommer Rambo (en av gårdens New Foundlandshundar) in i stallet för att hälsa god morgon. Så jag fick sällskap ut med de sista två hästarna. Dumle får sitta i sadelkammaren medans pållarna går ut, han är lite för glad i deras dansande bakben för att få vara lös när de går ut och in... Lät hundarna busa en liten stund och gick sedan hem igen. Verkar som att vädret hade blivit värre, eller så var det för att jag inte hade musik i öronen så jag hörde vinden bättre på hemvägen. Men de var inge kul att gå hem kan jag lova, hela tiden man går på cykelbanan är det ju öppna fält på bägge sidor där vinden får fart. Jag lovar att vid vissa tillfällen kom jag inte framåt, kändes som att vinden höll emot mej...
.
Nu tänker jag sitta inne tills det blir dags att gå ut och luncha och mocka. Nån ridning blir det nog inte idag om vädret ska fortsätta såhär, de tycker varje jag eller Lucky är nåt kul...
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0