Torsdag 10/11-2011

Sov tills jag vaknade, helt underbart att vakna och veta att det enda jag behöver göra idag är att åka till stallet och gå en promenad med Dumle. Masade mej upp ur sängen och gick en kortis med Dumle innan frukost på 25-30 min.
.
Mös ner oss framför tvn och latade oss ett par timmar, sedan tog vi tag i lite städning och tvätt (ganska mycket smidigare nu sen vi fick egen tvättmaskin i lägenheten). Och sen halv tre var det dags att bege sej till stallet.
.
Mockade hos Lilla G, tog en promenad på 1 h med Lucky och passade sedan på att klippa henne. Hon svettas ju nåt så förbannat varje gång jag jobbar henne så jag tyckte det var lika bra. Hon måste ju ändå ha täcke eftersom hennes vinterpäls över rygg och rumpa lyser med sin frånvaro. Sen gjorde jag resten av stallet innan det var dags att plocka in alla hästarna...
.
Knatade hemåt strax efter 18.00, fasiken vad mörkt det blir snabbt nu på kvällarna, ändå var det fullmåne och det ger ju en hel del extra ljus. Sprang ut med Dumle en snabbis och sjönk sedan ner i ett varmt bad.
.
21.30 gick jag och Dumle hemifrån och tog en sväng genom samhället innan vi hamnade uppe på Dinners lagom tills dess att Tobbe slutade. Första gången jag sett att det varit fruset på rutorna så vi fått skrapa denna hösten...
.
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0